حکایت پیچ و خم‌های بیمه فرهنگیان؛

عدم اخذ مجوز شرکت آتیه‌ سازان حافظ از بیمه مرکزی

معاون بیمه مرکزی از عدم اخذ مجوز شرکت طرف قرارداد جدید بیمه فرهنگیان از بیمه مرکزی خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان به منظور کاهش هزینه‌های درمانی آنان میان وزارت آموزش و پرورش و بیمه ایران از سال 89 منعقد و تا پایان اردیبهشت امسال به مدت یک ماه تمدید شد. 

یکشنبه هفته گذشته بود که قرارداد جدید بیمه طلایی فرهنگیان باحضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برای یکسال دیگر با بیمه آتیه سازان حافظ منعقد گردید. 

اما 24 ساعت از عقد این قرارداد نگذشته بود که معاون بیمه مرکزی اعلام کرد بیمه آتیه سازان مجوزهای لازم را از سوی بیمه مرکزی اخذ نکرده است و بر این ترتیب درصورتی که این بیمه تعهداتش را در قبال فرهنگیان به جا نیاورد بیمه مرکزی مسئولیتی نخواهد داشت. 

مصدق معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی درخصوص مجوز این شرکت بیمه‌گر افزود: تاکنون شرکت آتیه سازان حافظ علی‌رغم مکاتبات بسیار هیچ‌گونه مجوزی از بیمه مرکزی دریافت نکرده است و به تبع درصورت ایجاد مشکلاتی در فعالیت این شرکت بیمه مرکزی نمی‌تواند هیچ اقدامی در جهت حل این مشکلات به عمل آورد. 

اما مسئله‌ای که این روزها موجب ایجاد ابهاماتی که در ذهن فرهنگیان درخصوص بیمه‌شان شده اینکه بیمه‌ای که در انعقاد قراردادش دو وزیر وجود داشته‌اند چگونه می‌تواند با چنین مشکلاتی مواجه باشد و دیگر اینکه در صورت عدم اجرای تعهدات این بیمه نسبت به فرهنگیان چه کسی پاسخگو خواهد بود. 

حاجیلو مدیرکل پشتیبانی آموزش و پرورش اضافه کرد: شرکت آتیه سازان جزء کارگزاران بیمه سلامت است و براساس قوانین، سازمان بیمه سلامت مجوز بیمه‌گری را در بحث بیمه‌های پایه و بیمه‌های مکمل دارا است بنابراین براساس مجوزی که سازمان بیمه سلامت از مراجع قانونی دارد این شرکت کارکزار بیمه سلامت هست و طبق این مجوزها کار بیمه‌گری خود را انجام می‌دهد. 

وی در ادامه افزود: وزارت آموزش و پرورش قبل از انعقاد قرارداد همه مجوزهای قانونی که نیازمند به عقد قرارداد بوده را بررسی کرده و امیدوار هستیم تا پایان این قرارداد  هیچ مشکلی برای بیمه‌شدگان به وجود نیاید. 

حاجیلو در پاسخ به این سوال که اگر این شرکت نتواند به تعهدات خود عمل کند آیا بیمه مرکزی به این موضوع نظارت می‌کند در حالی که بیمه مرکزی اعلام کرده هیچ‌گونه نظارتی انجام نمی‌دهد، گفت: به دلیل اینکه این شرکت بیمه‌گر مجوز از بیمه مرکزی ندارد قطعا خود سازمان بیمه سلامت این نظارت را انجام خواهد داد. در تفاهم نامه منعقد شده ریاست سازمان بیمه سلامت این قرارداد را امضا کرده و ما قطعا مطمئن هستیم در اجرای قرارداد مشکلی به وجود نخواهد آمد. 

در پایان همچنان این سوال باقی است که با وجود تعدد بیمه‌ها در کشور آیا بهتر نبود که وزارت آموزش و پرورش با تأمل بیشتر با بیمه‌ای که پیش‌تر مجوزهای لازم را اخذ کرده قرارداد بیمه‌ای بیش از یک میلیون فرهنگی را منعقد کند. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: فرهگیان ، مجوز ، شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار