سالاری خبر داد

برگزاری همایش حزب همبستگی با عنوان "نقش احزاب در تبیین گفتمان اعتدال"

عضو شورای عالی حزب همبستگی ایران اسلامی از برگزاری همایشی تحت عنوان "نقش احزاب در تبیین گفتمان اعتدال" در روز پنچشنبه 22 خرداد ماه خبر داد.

"محمد سالاری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به شرایط سیاسی کشور و نقش احزاب در آن اظهار داشت: با توجه به اینکه احزاب به عنوان مهم‌ترین نهاد جامعه مدنی نقش بسزایی در عملیاتی کردن مبانی نظری گفتمان اعتدال دارند، شورای عالی حزب همبستگی پس از برگزاری چندین نشست تصمیم گرفت تا با برگزاری همایشی ملی، به تببین نقش احزاب در گفتمان اعتدال بپردازد.

دبیر همایش "نقش احزاب در تبیین گفتمان اعتدال" افزود: در این همایش، برخی از مقامات دولتی، دبيران کل احزاب، مدیران مسئول روزنامه‌ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سفرا و تعدادي از شخصيت‌ها و فعالان سياسی و مذهبی سرشناس کشورحضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: حزب همبستگی به عنوان یک حزب پیشگام در جریان اصلاحات، تصمیم دارد با برگزاری این همایش، تعریف دقیق‌تری از گفتمان‌ها و روش‌ها، ارائه کند تا بتوانیم به اتفاق نظر بیشتری برسیم و با توجه به نقش جریان اصلاحات در پیروزی گفتمان اعتدال در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، گامی در جهت بالابردن زمینه مشارکت عمومی مردم در عرصه سیاسی برداریم.

محمد سالاری اعلام کرد: با توجه به ترکیب تصمیم سازان اصلی، دولت یازدهم به نوعی بروز و ظهور گفتمان دولت ائتلافی منصوب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یک شخصیت فراجناحی بوده و افرادی نظیر ایشان و دکتر روحانی را می‌توان به عنوان طراحان این گفتمان تلقی کرد.

دبیر همایش "نقش احزاب در تبیین گفتمان اعتدال" گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم، حزب همبستگی در نظر دارد جدی‌تر و فعال تر از گذشته در این عرصه‌ها حضور داشته باشند.

سالاری خاطرنشان کرد: باید از فرصت پدید آمده در عرصه اجرایی کشور استفاده و با تقویت فعالیت احزاب، زمینه را برای توسعه سیاسی بیشتر فراهم کرد. به خصوص حال که اهتمام نخبگان سیاسی در مسیر اعتدال و عقلانیت قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف این همایش، ایجاد محیطی برای تبیین بیشتر گفتمان اعتدال و نقش احزاب در این زمینه است. چراکه  تصور می‌کنیم هنوز از ظرفیت گفتمان اعتدال پدید آمده در کشور، استفاده نشده است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مشارکت هدفمند و حداکثری مردم در عرصه سیاسی، نیازمند فعالیت احزاب قدرتمند است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه  تحزب در ایران، نیازمند تلاش بیشتر فعالان حزبی و نخبگان سیاسی است دولت هم باید زمینه لازم را برای توسعه سیاسی و فعالیت احزاب فراهم کند تا در یک تعامل دوسویه، شاهد رشد فعالیت حزبی در کشور باشیم، چراکه احزاب و گروه‌های سیاسی شناسنامه دار می توانند در شکل گیری دموکراسی و مردم سالاری دینی به صورت موثر نقش آفرینی کنند.

وی گفت: یکی از اهداف برگزاری این همایش مشخص کردن مرزبندی‌های بین این گفتمان به عنوان یک جریان سوم و گفتمان اصلاح طلبی و اصولگرایی و نیز میزان همپوشانی این گفتمان‌ها با یکدیگر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: حزب ، همایش ، همبستگی ، ایران ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار