معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی خبر داد:

افتتاح اولین بیمارستان گردشگری سلامت در مرداد ماه

اولین بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی گردشگری سلامت با نام بیمارستان شمال در شهر آمل 27 الی 29 مرداد ماه جاری با هدف جذب گردشگر سلامت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،دکتر محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه‌ریزی راهبردی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان فوق تخصصی شمال جهت جذب گردشگر سلامت به اتمام رسیده است در جمع خبرنگاران بیان  داشت: این بیمارستان مجهز به 150 تخت است که صرفا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته شده و در طراحی و توسعه و اجرای آن از پیشرفته‌ترین تکنولوژ‌ی‌های روز دنیا استفاده شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نیازمند حمایت سیستماتیک برای تقویت گردشگری سلامت در کشور هستیم خاطرنشان ساخت: برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو رویدادی مهم به منظور تقویت صنعت گردشگری در کشور است و انتخاب استان مازندران به عنوان یکی از مناطق طبیعی که مجاورت خاصی با کشورهای اکو دارد برای برگزاری این رویداد مهم مد نظر قرار گرفته است.

*عدم حمایت موثر دولت از بخش خصوصی مانع جایگاه مطلوب ایران در گردشگری سلامت

وی در ادامه با اشاره به اینکه در منطقه به لحاظ علمی و زیرساختها بدون رقیب هستیم ادامه داد: تعداد تخت‌های بیمارستانی ایران سه برابر ترکیه است و از لحاظ متخصصان مختلف علوم پزشکی برای پوشش خدمات درمانی از نظر کمی و کیفی از سایر کشورها به ویژه ترکیه جلوتر هستیم.

وی مسائل سیاسی و عدم هدف‌گذاری مناسب دولت از بخش خصوصی را عامل اصلی عقب ماندن ایران در صنعت گردشگری عنوان کرد.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه در بحث استفاده از گیاهان دارویی و منابع طبیعی تندرستی نظیر آب گرم از غنای بالایی برخوردار هستیم گفت: کشورهای عضو اکو که در 10 کشور هستند به غیر از ترکیه نیازمند خدمات سلامت هستند و موقعیت جغرافیایی مناطق مختلف ایران به لحاظ جذب گردشگر سلامت می‌تواند فرصتهای لازم را برای شناسایی پتانسیل‌ها وسرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم کند.

به گفته وی پیشرفت گردشگری سلامت زمانی حاصل می‌شود که بخش خصوصی با حمایت دولت وارد این عرصه شود.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی اتاق بازرگانی توانستیم قدم‌های خوبی را در تشویق و ترغیب بخش خصوصی در بحث گردشگری سلامت برداریم خاطرنشان ساخت: امسال در کنفرانس علمی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو با همکاری اتاق بازرگانی و استانداری مازندران، سازمان نظام پزشکی، حمایت وزارت بهداشت و همچنین حمایت وزارت امور خارجه وارد این عرصه شویم تا انسجامی در عرصه ملی برای ارائه خدمات مطلوب درمانی به کشورهای عضو اکو داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.