عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد:

ضرورت اطلاع‌رسانی در خصوص ویروس کرونا/ گروه‌های پرخطر مراقب باشند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به شیوع ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای همجوار ما همچون عربستان، امارات و چند کشور دیگر ضرورت دارد در خصوص پیشگیری از ابتلا به این بیماری جدی‌تر عمل کنیم.

احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شیوع ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای همجوار ایران همچون عربستان، امارات، کویت و چند کشور دیگر و رفت و آمد زائران صحیح باید در خصوص اقدامات پیشگیرانه نسبت به این بیماری به صورت جدی وارد عمل شویم.

وی گفت: اگرچه این بیماری علائم ظاهری همچون سرماخوردگی دارد اما در صورت مشاهده علائم تب، سرفه و عطسه به سرعت به مراکز درمانی مراجعه شود.

آریایی‌نژاد با بیان اینکه اصل پیشگیری در این زمینه هم بر درمان اولویت دارد، خاطرنشان کرد: بهترین راهکار مقابله در برابر این بیماری رعایت اصول بهداشتی از جمله شستشوی مکرر دست‌ها، و دوری افراد پرخطر از تماس با زائرین است.

وی تصریح کرد: گروههای پرخطر شامل افراد سالمند بالای 65 سال و کودکان زیر 5 سال هستند که لزوم رعایت بهداشت برای آنان به مراتب بیش از دیگران است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: با توجه به مشاهده موارد ابتلا به این بیماری در کشور ما و فوت یک هم‌وطن خواستاریم وزارت بهداشت نیز در خصوص آموزش و اطلاع‌رسانی پیرامون این بیماری به صورت جدی‌تر وارد عمل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهداشت ، درمان ، مجلس ، کرونا ، مراقبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mohamad
۰۴:۳۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
هیچ لزومی نداره برای زیارت مستحب هموطنان به عربستان وهابی سفر کنند هر وقت یادم میاد که مسوولین میگفتند هموطنان در مسافرت به کشورهای عربی نگران نباشند و همه چیز تحت کنترله خونم به جوش میاد چقدر راحت با جان مردم بازی میکنند!
آخرین اخبار