وزیر خارجه لوکزامبورگ فردا در تهران/ سفر به اصفهان و دیدار با مقامات کشورمان

وزیر خارجه لوکزامبورگ به دعوت وزیر خارجه کشورمان فردا(دوشنبه) به تهران سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "جان اسلبورن" وزیر خارجه لوکزامبورگ به دعوت محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران فردا(دوشنبه) به تهران سفر می‌کند.

شایان ذکر است؛ وزیر خارجه لوکزامبورگ طی سفر خود به کشورمان ابتدا از شهر تاریخی اصفهان بازدید می‌کند.

همچنین در طی این سفر با برخی مقامات کشورمان دیدار و گفتگو خواهد داشت.

لوکزامبورگ یکی از کشورهای بسیار کوچک در غرب اروپا و عضو اتحادیه اروپا و ناتو (پیمان نظامی آتلانتیک شمالی) است. علاوه بر این لوکزامبورگ تا دسامبر 2014 یکی از 10 عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

وزیر خارجه لوکزامبورگ در مصاحبه با روزنامه آلمانی "تاگه بلات" گفت:‌ ما نماینده موضع اتحادیه اروپا و جامعه جهانی هستیم. معتقدیم که تهران این احساس را دارد که لوکزامبورگ قادر به ایفای نقش مناسب برای تغییر مثبت فضاست.

وی درباره مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 هم اظهار داشت: تنها 7 هفته به پایان فرصت 6 ماهه برای توافق نهایی میان دو طرف باقی مانده است، باید بر این نقطه توجه کرد.

وزیر خارجه لوکزامبورگ با اعلام اینکه برای نخستین بار در 10 سال گذشته به تهران سفر می کند، گفت: ایران کشور بزرگ و مهم است و امکانات اقتصادی بزرگی دارد، باز شدن درهای جامعه جهانی در برابر ایران ضروری است، باید شرایط بین المللی برای این اقدام و لغو تحریم های اقتصادی علیه تهران فراهم شود.

براساس بیانیه کابینه لوکزامبورگ ،‌وزیر خارجه این کشور در سفر به تهران درباره روابط با اتحادیه اروپا و تحولات خاورمیانه،‌ لیبی،‌سوریه و  فلسطین گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار