خانم‌ها، آگاهانه "مکمل" مصرف کنید

ویتامین‌ها و ریز مغذی‌های مورد نیاز بدن، معمولا از طریق موادغذایی، تأمین می‌شود.

دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خانم‌ها در سنین باروری یعنی حدود ۱۴ سالگی تا قبل از سن یائسگی، نیازمند به دریافت بیشتر مکمل آهن هستند، هرچند آهن مورد نیاز بدن از طریق گوشت، حبوبات، جگر و... تأمین می‌شود، ولی استفاده از قرص‌ها و کپسول‌های آهن هم تحت نظر پزشک متخصص تغذیه، توصیه می‌شود. 

وی ادامه داد: مکمل‌های آهن معمولا مورد نیاز خانم‌ها است ولی این نکته بسیار حائز اهمیت است که استفاده از این مکمل‌ها باید توجیه داشته باشد و نمی‌توان تمام این مکمل‌ها را با هم استفاده کرد و از آنجایی که واژه مکمل یعنی تکمیل کننده پس بهتر است، بیشترین نیاز خانم‌ها به ریز مغذی‌ها و ویتامین‌ها از طریق موادغذایی اصلی، تأمین شود. 

دکتر کیمیاگر افزود: نیاز خانم‌ها بعد از سنین یائسگی به کپسول مولتی ویتامین میزان بیشتر است. که مواد میزان شامل آهن، روی، منیزیم، منگنز، سیکل و... است.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف کلسیم برای جلوگیری از پوکی استخوان یکی دیگر از مکمل‌های اصلی مورد نیاز خانم‌ها است، گفت: نیاز روزانه خانم‌ها به کلسیم، ۷۰۰- ۶۰۰ میلی‌گرم در روز است که البته این مقدار در خانم‌های شیرده به حدود ۱۲۰۰- ۱۰۰۰ میلی‌گرم در روز افزایش می‌یابد. 

وی در پایان تأکید کرد: از آنجایی که جذب کلسیم، با مصرف ویتامین D، صورت می‌گیرد، باید توجه داشت، حل کلسیم همراه ویتامینD مصرف شود و معمولا قرص‌های کلسیم موجود در بازار غنی شده با ویتامینD‌هستند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار