سردار سلامی:

گلوگاه‌های حیاتی دشمن در اختیار ماست/ قدرت سپاه پشتوانه سیاست‌خارجی است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت:‌ گلوگاه‌های حیاتی دشمن در اختیار ماست و ما با انقباض و انبساط دست‌هایمان می‌توانیم تنفس دشمن را تنظیم کنیم. وقتی ما چنین قدرتی داریم و دشمن هم این قدرت را می‌داند، معلوم است که سیاست خارجی ما بسیار قدرتمند می‌شود.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومی سپاه؛ همزمان با روز پاسدار، سردار سرتیپ «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی با روزنامه جام‌جم بر حمایت سپاه پاسداران از دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد و گفت: قدرت سپاه، پشتوانه سیاست خارجی ایران است.
 
سردار سلامی با تشریح توانمندی‌های سپاه پاسداران به منظور حفظ اقتدار همه‌جانبه نظام اسلامی تصریح کرد: مجموعه توانمندی‌های سپاه، فرصتی را در اختیار دستگاه سیاست خارجی برای نقش‌آفرینی در تحولات منطقه‌ای فراهم می‌کند.
 
وی تشریح کرد: وقتی فضایی ایجاد می‌شود که حل معادلات امنیتی و تحولات سیاسی در منطقه متکی بر قدرت جمهوری اسلامی ایران می‌شود، یعنی ما قدرت چانه‌زنی، نفوذ سیاسی، مقاومت دیپلماتیک و قدرت ایستادگی مردان عرصه سیاست خارجی را فراهم می‌کنیم.
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که اقتدار هر کشوری به میزان نفوذ آن در میدانی که دشمنان عمل می‌کنند بستگی دارد، یادآور شد: وقتی که وقوع هیچ اتفاقی در این منطقه بدون در نظر گرفتن ملاحظات جمهوری اسلامی ایران ممکن نباشد، این نشان می‌دهد سیاست خارجی ما دارای اقتدار است و اینجاست که سپاه قدرت مستحکمی را در پشتیبانی از دستگاه دیپلماسی می‌سازد.
 
وی اضافه کرد: دشمن می‌داند هر بحرانی را که در منطقه بی‌وجود آورد، شکست می‌خورد و هیچ بحرانی را نمی‌تواند بدون کمک ایران حل کند. وقتی این‌چنین باشد، یعنی نظام سیاسی ما مقتدر است و وقتی دیپلمات‌های ما پای میز مذاکره می‌نشینند، با دست پر وارد مذاکره می‌شوند.
 
وی با یادآوری نقش ایران در حفظ امنیت انرژی تصریح کرد: وقتی امنیت خیلی از رژیم‌ها و حفظ ثبات بسیاری از سیستم‌ها و بسیاری از گلوگاه‌های تنفس حیاتی دشمن دست ماست، سیاست خارجی ما اقتدار می‌یابد. برای همین است که دشمن از گزینه‌های روی میز سخن می‌گوید، ولی هرگز قادر نیست این گزینه‌ها را عملیاتی کند، چون گلوگاه‌های حیاتی او در اختیار ماست و ما با انقباض و انبساط دست‌هایمان می‌توانیم تنفس دشمن را تنظیم کنیم. وقتی ما چنین قدرتی داریم و دشمن هم این قدرت را می‌داند و به رسمیت شناخته، معلوم است که سیاست خارجی ما بسیار قدرتمند می‌شود.
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: سپاه علاقه‌مند است دستاوردهای خود در حوزه امنیت منطقه و جهان را در اختیار دولت قرار دهد. چون دولت به‌عنوان رکنی از نظام اسلامی، مورد حمایت سپاه قرار داشته و بنابراین سپاه توان خود را به کار می‌گیرد تا دولت بااقتدار وارد عرصه‌های سیاست خارجی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار