ورلد سوسیالیست:

"اقتصاد آمریکا" همچنان در سراشیبی سقوط و رکود به سر می‌برد

جدیدترین آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا نشان می‌دهد در حالی که حدود شش سال از زمان بحران مالی سال 2008 می‌گذرد، اقتصاد آمریکا همچنان دچار مشکلات فراوانی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی ورلد سوسیالیست، جدیدترین آمار وزارت بازرگانی آمریکا نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با پیش‌بینی های قبلی به طور قابل توجهی کاهش یافته و اقتصاد این کشور در سه ماهه نخست یک درصد کاهش داشته است که این برای نخستین بار از سال 2011 میلادی است.

جدیدترین آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا نشان می‌دهد در حالی که حدود شش سال از زمان بحران مالی سال 2008 می گذرد، اقتصاد آمریکا همچنان در سراشیبی سقوط و رکود به سر می‌برد.

در پس فعالیت‌های روزانه بازارهای مالی و سود بسیاری از نهادهای تجاری و اقتصادی، زندگی روزمره برای اقشار گسترده‌ای از مردم ‌آمریکا با مشکلات زیادی از جمله نرخ بالای بیکاری، دستمزدهای اندک و فقر فزاینده همراه است.

بیشتر کارشناسان اقتصادی که در پیش‌بینی این کاهش رشد اقتصادی ناتوان مانده بودند، اکنون تلاش دارند این آمارهای جدید و فاجعه آمیز را به آثار فصلی بسیاری از فعالیت‌ها در فصل سرد زمستان مرتبط کنند.

در حقیقت آمار جدید تولید ناخالص داخلی امریکا به همراه مجموعه‌ای از شاخص‌های منفی اقتصادی، به وضعیت مالی پرمخاطره خانوارهای امریکایی تحت تاثیر نرخ بالای بیکاری، دستمزدهای رو به کاهش و نیز کاهش قابل توجه ارائه برنامه ها و خدمات اجتماعی اشاره دارد.

از سوی دیگر نمی توان این حقیقت را نادیده گرفت که سطح درآمد خانوارها از سال 2008 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و بسیاری از خانواده ها به راحتی از امکان تامین مسکن و خرید خانه برخوردار نیستند.

اختلاف بین رشد محسوس بازارهای سهام و سودهای نهادهای تجاری از یک سو و بدتر شدن شرایط زندگی برای اکثریت قابل توجهی از مردم امریکا از سوی دیگر، نمایی از وضعیت کنونی جامعه امریکا را ترسیم می کند که چیزی بیش از انتقال ثروت از اکثریت جامعه به طبقه ثروتمند نیست، سیاستی که از سوی دولت باراک اوباما رئیس جمهور امریکا دنبال شده است.

در واقع طبقه حاکم امریکا مبارزه بی‌رحمانه‌ای را در برابر استانداردهای زندگی طبقه کارگر در پیش گرفته‌اند و به دنبال کاهش درآمدها و خدمات اجتماعی هستند و این در حالی است که همه ابزارهای دولت در جهت افزایش ثروت طبقه حاکم به کار گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار