معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

احتمال ثبات "قیمت شیر" / 200 میلیارد تومان از یارانه دامداران پرداخت شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ممکن است با تخصیص یارانه قیمت شیر افزایشی نداشته باشد، گفت: در صورت عدم تخصیص یارانه قیمت‌ها با شیبی ملایم افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز یازدهم اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع بسته‌بندی در نمایشگاه بین‌المللی تهران در جمع خبرنگاران افزود: دولت در سال 92 با رویکردی مثبت وارد موضوع شیر شد و با تخصیص یارانه به این امر هم منافع تولیدکننده و هم منافع مصرف کننده را مد نظر قرار داد.

وی اضافه کرد: به این معنا که علاوه بر جلوگیری از افزایش قیمت شیر، تولید برای دامداران اقتصادی شد.

رکنی ادامه داد: برای سال جاری نیز شرایط دامداران باید از ابتدای سال با توجه به شرایط جامعه و تولیدکننده مدنظر قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: مساله شیر در کارگروه تنظیم بازار بررسی و پیشنهادهای اولیه آن شکل گرفته و این امر برای تصمیم گیری نهایی به دولت واگذار شده است.

رکنی افزود: این مساله هم اکنون در دستور کار دولت قرار دارد و به اعتقاد بنده تصمیمی که گرفته می شسود هم منافع تولیدکننده و هم منافع مصرف کننده را در بر دارد.

وی ادامه داد: چون تصمیم نهایی گرفته نشده نمی توان در این باره اظهار نظر قطعی کرد.

رکنی با بیان اینکه ممکن است با تخصیص یارانه قیمت شیر افزایشی نداشته باشد، افزود: اگر هم یارانه‌ای به آن داده نشود و بحث عرضه وتقاضا مطرح باشد ممکن است قیمت‌ها با شیبی ملایم افزایش یابد.

وی با اشاره به یارانه 300 میلیاردی دولت به دامداران  ادامه داد:  تاکنون 200 میلیارد تومان از این یارانه پرداخت شده و برای 100 میلیارد باقی نیز مشکلی وجود ندارد.
 
رکنی اضافه کرد: این کار در مراحل اداری است و فقط بستگی به سرعت عمل کارخانه ها دارد که برای پرداخت آن به دامداران اقدام کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیر ، قیمت ، تولید ، دامدار ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار