عضو کمیسیون عمران مجلس:

افزایشی برای "قیمت مسکن" پیش‌بینی نمی‌شود

مهرداد بائوج لاحوتی گفت: با توجه به افزایش قیمت مسکن در سال 91 و کاهش و اصلاح آن در سال گذشته، در سال جاری در پی اصلاح آن قیمت‌ها هستیم و افزایش در قیمت مسکن نخواهیم داشت.

مهرداد بائوج لاحوتی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در کشور ما هر 4 الی 5 سال قیمت مسکن تغییر می‌کند و یکبار در سال 86 و آخرین بار در سال 92 بوده است، افزود: افزایش قیمت‌ها خیلی منطقی نیست و افزایش قیمتی که در سال 91 صورت گرفت در سال 92 بخشی از اصلاحات آن انجام شد.

وی تصریح کرد: در سال 93 با توجه به کاهش 12 درصدی قیمت‌ها و برآورد افزایش 10 درصدی اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها نباید افزایش در قیمت مسکن داشته باشیم.

** ثبات قیمت مسکن با کاهش نرخ ارز

لاهوتی اظهار داشت: بخشی از ثبات قیمت مسکن با منابع ارزی در ارتباط است و کاهش و ثبات در نرخ ارز در بازار مسکن تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت هم باید سیاست‌های خود را شفاف‌تر کند.

احمدرضا جوکار، دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان فارس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه عوارض ساختمانی، مصالح، زمین، قوانین و نیروی انسانی از جمله مشکلات انبوه‌سازان است، افزود: افزایش 300 الی 400 درصدی افزایش عوارض، قانون جدید مالیاتی و به هم ریختگی در بازار و برخی از شرکت‌های خدماتی که بعضا سلیقه‌ای عمل می‌کنند و همچنین دریافت هزینه خدماتی در شروع پروژه‌ها بیمه ساختمانی را از جمله مشکلات پیمانکاران دانست که باید بدان توجه کرد.

وی تصریح کرد: هزینه‌های حاصل از هدفمندی یارانه‌ها می‌توانند در افزایش قیمت مسکن تاثیرگذار باشد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان فارس اظهار داشت: ما با قانون اخذ مالیات هیچ‌گونه مشکلی نداریم اما بخشی از هزینه‌ها که در ساختمان پرداخت می‌شود مالیات نیست.

جوکار یادآور شد: با افزایش نهادهای ساختمانی، قیمت ساختمان افزایش می‌یابد و شعار قیمت بدون تاثیرگذاری نهادها بی‌معنا خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار