رهن ۱ میلیاردی‌خانه‌ در شمال تهران

در یکی از فرعی‌های نیاوران یعنی خیابان عمار، واحدی ۴۰۰ متری با ارزش یک میلیارد تومان رهن کامل به مستاجر تحویل داده می‌شود.نرخ اجاره برای این واحد ۱۷۹ میلیون تومان ودیعه و ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه عنوان شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از تسنیم از دنیای اقتصاد، معمولا زمانی که بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی از لحاظ نرخ اجاره، حجم متقاضی و رفتار موجران با مستاجران از بابت توافق بر سر اجاره‌بها در کلیه مناطق تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد، بنگاهداران املاک در مناطق شمالی تهران که جزو محله‌های اعیان‌نشین هستند، این بخش از بازار رهن و اجاره مسکن را عاری از هر مشکل و معضلی برای مستاجر و موجر اعلام می‌کنند!
وقتی از فعالان بازار اجاره مسکن در شمال تهران جویای وضعیت بازار رهن و اجاره در هر وقت از سال به خصوص در تابستان که فصل جا به جایی است می‌شویم، مشاوران املاک عنوان می‌کنند که بازار مسکن از بابت خرید و فروش و چه از لحاظ رهن و اجاره قابل مقایسه با دیگر مناطق نیست و مشکلاتی از قبیل گرانی و ناتوانی مالی برای اجاره در چنین محله‌های اعیان‌نشینی اصلا معنا ندارد.

اکثر بنگاهداران املاک در شمال تهران معتقدند که اعیان‌نشین‌ها برحسب درآمد ماهانه و سالانه خود این محله‌ها را برای زندگی انتخاب می‌کنند و از طرف دیگر به‌دلیل اینکه چانه‌زنی و گرفتن تخفیف برای اجاره کردن واحد مورد نظر در این دسته از محله‌ها به نوعی «کسر شأن» محسوب می‌شود، متقاضیان نرخ‌های پیشنهادی از سوی مالکان را بدون چون و چرا می‌پذیرند و با این حساب موجران در محله‌های شمالی تهران جزو خوشبخت‌ترین مالکان محسوب می‌شوند!

اکثر واحدهای ذکر شده در جدول نرخ‌های پیشنهادی رهن و اجاره مربوط به واحدهای مسکونی در شمال تهران است که برخی از آنها از بهای چند صد میلیونی برخوردار هستند.

برای مثال: یک واحد مسکونی به متراژ 465 متر مربع در خیابان طاهری واقع در خیابان زعفرانیه با شرایط یک میلیارد و 500 میلیون تومان رهن کامل به بازار اجاره معرفی شده است. درحالی‌که نرخ منصفانه برای این واحد 221 میلیون تومان ودیعه و 13 میلیون و 470 هزار تومان اجاره ماهانه است. مالک اظهار کرده است: واحد مذکور دوبلکس است و 6 سال از عمر بنای آن می‌گذرد و اما کلید نخورده است و موجر تاکید کرده که مبلغ اجاره قابل تبدیل است.

علاوه براین در یکی از فرعی‌های نیاوران یعنی خیابان عمار، واحدی 400 متری با ارزش یک میلیارد تومان رهن کامل به مستاجر تحویل داده می‌شود. اما نرخ ارزنده اجاره برای این واحد 179 میلیون تومان ودیعه و 10 میلیون و 900 هزار تومان اجاره ماهانه عنوان شده است.

 از طرف دیگر یکی از گران‌ترین واحدهای اجاره‌ای طی هفته‌های گذشته مربوط به واحدی 700 متری در شهرک غرب (خیابان ایران زمین) با 6 میلیارد تومان رهن کامل است؛ البته این واحد پنت هاوس است.



برچسب ها: وبگردی ، رهن ، خانه ، شمال ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۰:۰۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
به نظر شما صاحبان این املاک و اجاره کننده های اون املاک چه کسایی میتونن باشن؟خدا وکیلی اینجور پولها از کجا و چه جوری تامین میشه؟مقایسه کنید با سه میلیون تومن وام ازدواج تا مثل من ...که اونم به بهانه نداشتن بودجه یواشکی تعطیلش کردن.قطعا" روز حسابی هست و اونجا پول و واسطه ها دیگه کاره ای نیستن.قابل توجه بعضی از به اصطلاح مسئولین که اگه خودشون جز همون بالایی ها نباشن!
آخرین اخبار