توسط پژوهشکده دانشگاه صنعتی شریف ممکن شد

مصور سازی اطلاعات حجیم

سامانه مصور سازی اطلاعات فرهنگی برای ذخیره اطلاعات رابطه و گزارش گیری مصور پیشرفته بروی این اطلاعات طراحی و پیاده سازی شده است.

حسین حیدری مدیر پروژه طرح مصور سازی اطلاعات حجیم در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: با استفاده از این سامانه و با طراحی ابتدایی ساختار داده‌های یک سازمان به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن ماژول‌های ایجاد، ویرایش، حذف و گزارش گیری روی آن موجودیت قابل بهره برداریست.

وی افزود: برای نگهداری روابط بین موجودیت‌ها علاوه بر استفاده از پایگاه داده رابطه‌ای، از پایگاه داده مبتنی بر گراف نیز استفاده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گزارشات پیچیده که چندین و چند رابطه تا عمق زیاد در آن دخیل هستند، از این سامانه قابل استخراج است، خاطرنشان کرد: برای درک روابط بین موجودیت‌ها آنها را به صورت گراف مصور می‌کنیم که مصور سازی موجودیت‌ها به همراه روابط بین آنها این امکان را به تحلیل گران اطلاعات خواهد داد تا روابط موجود را به خوبی درک کرده و به کشف روابط جدید بین موجودیت‌ها نیز بپردازند.

به گفته مدیر پروژه مصورسازی اطلاعات حجیم تولید خودکار اطلاعات پایگاه داده مبتنی بر گراف، بر اساس تعاریف و اطلاعات پایگاه داده رابطه‌ای و همچنین بروز رسانی خودکار از دیگر مزایای این سامانه است.

گفتنی است، این سامانه در اولین نمایشگاه بین المللی فناوری ونوآوری توسط شرکت دانش بنیان عرش تحت نظر مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف ارائه شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار