اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال؛

فصل نقل و انتقالات، روز‌های آرامی را سپری می‌کند

در حالیکه فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال چند هفته‌ایست شروع شده اما تیم‌ها روزهای آرامی را پشت سر گذاشته اند.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،  همزمانی فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال پیش رو بودن مسابقات جام جهانی 2014 برزیل باعث شد که وضعیت بازیکنان تیم ملی مشخص نباشد.
 
به هرحال تیم‌های لیگ برتر برطرف کردن نقاط ضعفشان برای فصل بعد به دنبال جذب بازیکنان جدید هستند.
 
همین موضوع بهانه‌ای شد تا به بررسی عملکرد تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات بپردازیم.
 
** شروع فعالیت سرخپوشان بعد از بازگشت علی دایی
 
 سرخپوشان بلافاصله پس از شروع فصل نقل و انتقالات با امضای قرارداد با مهدی دغاغله و مهدی طارمی استارت قدرتمندی داشتند همچنین آنها قرارداد نیلسون کوریا و محسن بنگر را تمدید کردند تا  هوادارانشان را کمی خوشحال کنند.
 
 علی دایی سرمربی پرسپولیس به سفر اروپا رفته است به خاطر همین پرسپولیسی‌ها بعد از این تمدید‌ها فعالیتی در فصل نق و انتقالات نداشتند و حاضران در لیست خرید شهریار از امضای قرارداد با این تیم دور شدند.
 
بر اساس شنیده‌ها، علی دایی لیست بازیکنان مد‌نظرش را به باشگاه اعلام کرد اما رحیمی هیچ قرار دادی را با بازیکنان جدید فصل گذشته امضا نمی‌کند و گفته است قرارداد‌ها با حضور دایی ثبت می‌شود، به هر حال هیات مدیره به رحیمی دستور داده که تمام قراردادها‌ با حضور دایی بسته شود.
 
 گفتنی است: علی دایی سرمربی پرسپولیس مسافرت اروپایی‌اش چهارشنبه به پایان می‌رسد و از خارج به ایران باز می‌گردد و پرسپولیسی‌ها نقل و انتقالات را دوباره از سر خواهند گرفت.
 
 بختیار رحمانی بازیکن  مد نظر علی دایی بیان کرده که استقلالی‌ است و احتمال اینکه فصل آینده آبی‌پوش شود زیاد است.
 
 عبداله کرمی بازیکن مد نظر علی دایی تمایل دارد در فولاد خوزستان بماند امین حاج محمدی و رضا نوروزی بازیکنان نفت تهران هم با باشگاه نفت قرار داد دارند و برای گرفتن رضایت نامه باید مبلغ گزافی را بپردازند.


 
 قاسم حدادی فر بازیکن مد نظر علی دایی هم ترجیح داده وفادار به ذوب آهن باشد و احتمال سر‌خپوش شدنش کم است.
 
 کریم انصاری فرد مهاجم سابق تراکتور سازی هم بعد از جام جهانی  2014 برزیل به احتمال زیاد به یکی از تیم‌های  اروپایی می‌پیوندد.
 
 گفتنی است: محسن فروزان دروازه بان سابق گسترش فولاد بعد از حضور مجدد در باشگاه پرسپولیس اعلام کرده 80 درصد با پرسپولیس به توافق رسیده و تکلیفش‌ دو سه روز آینده مشخص می‌شود.
 
 شایان ذکر است: احتمال تمدید قرار داد با رضا حقیقی هافبک ملی‌پوش پرسپولیس در روزهای اخیر زیاد شده است، سید جلال حسینی مدافع ملی پوش هم قرار است به باشگاه پرسپولیس برود و مذاکرات را برای تمدید قرار داد آغاز کند.
 
شرط اصلی حسینی برای بقا در تیم دریافت تسویه حساب فصل گذشته است.
 
 با توجه به منفی شدن حضور سید جلال حسینی در تیم الجیش قطر و همچنین دور شدن عبداله کرمی از پرسپولیس هر دو طرف این قرار داد احتمالا برای به سرانجام رسیدن تمام تلاششان را انجام می‌دهند.
 
 پیام صادقیان هم تمایل به ادامه همکاری با باشگاه پرسپولیس دارد.
 
محسن مسلمان بازیکن قرضی پرسپولیس هم به تیم سابقش ذوب آهن بازگشت و در تمرینات این تیم شرکت کرد.
 
 باشگاه ذوب آهن طی نامه رسمی به باشگاه پرسپولیس خواستار ماندن محمد رضا خانزاده در این تیم شد مدیر عامل پرسپولیس هم بیان کرده  که علی دایی باید در این مورد نظر نهایی را بدهد.
 
 یونس شاکری‌ و میلاد غریبی هم به طور رسمی از پرسپولیس جدا  او به تیم پدیده مشهد پیوستند.
 
 سید صالحی، فرزاد حاتمی، قاسم‌دهنوی، محمد نوری، امیر عابدزاده، رضا محمدی و رضا نور محمدی خروجی‌های احتمالی باشگاه پرسپولیس هستند.
 
همچنین علی  دایی بر حفظ 12 بازیکن از جمله ‌نیلسون، سید جلال حسینی، محسن بنگر، محسن‌ماهینی، مهرداد پولادی ، میثم حسینی، رضا حقیقی، مهرداد کفشگری‌، حمید رضا علی‌عسگر، محمد‌رضا خلعتبری، عباس‌زاده و مهدی دغاغله‌ هستند که دایی بر حفظ آنها اصرار دارد. علی دایی لیست خرید 5 بازیکن لیگ برتری را به مسئولان داده است که اگر نتوانستند آنها را جذب کنند به جایشان از بازیکنان لیست مازاد استفاده می شود.

به هرحال مهره های بزرگسالان پرسپولیس با اضافه شدن 5 باز‌یکن جدید به عدد 17 می‌رسد و یک جای خالی برای بازیکن خارجی بالای 23 سال دارد.

** آبی‌پوشان تا الان دو بازیکن را جذب کردند

تیم فوتبال استقلال به خاطر تغییرات در هیات مدیره از رقیب دیرینه‌اش پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات عقب افتاد اما قلعه‌نویی لیست خرید پرو‌ پیمانی از تحویل افشارزاده داده است.

سیاست قلعه‌نویی این است که میانگین سنی بازیکنان استقلال را پایین بیاورد و روی بازیکنان جوان لیگ برتر زوم کرده تا خون تازه‌ای به کالبد استقلال وارد کند.



آبی‌پوشان بامهدی رحمتی توافق کردند اما سیدحسین حسینی برای خدمت سربازی عازم تراکتور سازی شد تا گروسیان‌گلر دوم استقلال شود.

استقلالی‌ها در خط دفاع به دنبال حفظ حنیف‌عمران زاده و امیر حسین صادقی هستند. آنها با حنیف‌عمران زاده به توافق رسیدند و با امیر حسین صادقی هم در این چند روز که در تهران است صحبت می کنند.

هادی‌عقیلی، سید محسن حسینی گزینه‌های قلعه‌نویی برای پرکردن جای خالی پژمان منتظری هستند.

توافقات اولیه با ‌عقیلی انجام شده و کاپیتان دوم سپاهان به نیمکت استقلال نزدیک شده است.

عقیلی بیان کرده بعد از مشخص شدن وضعیتش در تیم سپاهان درباره تیم آینده‌اش تصمیم گیری خواهد کرد.

دردفاع کناری علی حمودی، میلاد فخر‌الدینی، مهرداد جماعتی مد نظر استقلالی‌ها هستند که اینها با باشگاه‌شان قرارداد دارند.

وریا‌غفوری دفاع راست به خاطر اختلاف 200 میلیونی سر از اصفهان در آورد.

امید ابراهیمی، بختیار رحمانی، سروش رفیعی و محمد نوری مشکل بزرگی برای آبی‌پوش شدن دارند و آن قرارداد مشروط با تیمهای سابقشان است. امیرحسین ‌فشنگچی هم یکی از گزینه‌های مدنظر قلعه‌نویی است.

امیرقلعه نویی تاکید بر حفظ آرش برهانی و محمد قاضی دارد.‌ آرش برهانی که با استقلالی‌ها به توافق رسید و فصل آینده در این تیم توپ می‌زند. همچنین سرمربی استقلال به دنبال جذب دو مهاجم جدید است که آرش افشین، کریم انصاری فرد و سجاد شهباز زاده گزینه‌های قلعه نویی در خط حمله هستند.

احتمال توافق با انصاری فرد کم است اما مذاکره با آرش افشین همچنان ادامه دارد و احتمال آبی‌پوش شدن این بازیکن وجود دارد.

سجاد شهباز‌زاده هم بعد از مذاکره با آبی‌پوشان غیبش زد و شنیده شد که  با سپاهانی‌ها مذاکره کرده است.

این روزها صحبت از بازگشت نکونام به استقلال مطرح شده است اما کاپیتان تیم ملی مورد تأیید قلعه نویی نیست و احتمال پیوستن مجددش به استقلال کم است.

قلعه نویی به حفظ ستاره‌هایش اصرار دارد. وی از مسئولان خواسته آندرانیک تیموریان را راضی به تمدید قرارداد کنند.

همچنین قلعه نویی خواستار تمدید قرارداد با نوری، ساموئل، باصفا و مبعلی نیز است.

کبه، محمدمهدی نظری و  سید حسین حسینی از تیم استقلال جدا شدند. نظری به گسترش فولاد پیوست و حسینی هم با تراکتورسازی قرارداد بست. کبه هم به کشورش مالی بازگشت.

مهرداد اولیادی و احمد جمشیدیان در لیست خروجی احتمالی استقلال قرار دارند.

سجاد شهباز زاده، محمد نوری، کریم انصاری فرد، ایوب والی، امید ابراهیمی، هادی عقیلی، علی‌حمودی، مرتضی اسدی در لیست خرید احتمالی استقلال قرار دارند.

بر اساس شنیده‌ها مدیرعامل استقلال قرار است امروز سه خرید جدید را به طور رسمی معرفی کند.

یک مدافع سرشناس، یک هافبک خلاق و یک مهاجم جوان به عنوان سه خرید جدید استقلال نام برده می‌شود.

گفتنی است، مسئولان باشگاه استقلال در تدارک جذب میلاد فخر‌الدینی و مصطفی اکرامی هستند. و البته در این بین شانس فخرالدینی بیشتر است.

فخرالدینی دیروز با مسئولان باشگاه استقلال مذاکره کرد و در صورتی که توافق با این بازیکن حاصل شود او دومین خرید استقلال بعد از خرسند نیا خواهد بود.

درحال حاضر استقلال تنها یک دروازه بان زیر 23 سال و محمد رضا خرسند نیا را جذب کرده‌اند.

گفتنی است، در ابتدا بیان شد که باشگاه استقلال خوزستان درنامه‌ای خواستار پژمان نوری از استقلال شده است اما مسئولان باشگاه استقلال خوزستان بیان کردند که آنها به دنبال جذب باصفا هستند.

شایان ذکر است، دیگر تیمهای لیگ برتری هم فعالیت آنچنانی در فصل نقل و انتقالات نداشتند و بازیکنان مطرحی به خدمت نگرفتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: لیگ ، انتقالات ، برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار