ساری /

جمع آوری بیش از 47 هزاررشته دام صیادی از آب های ساحلی مازندران

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان مازندران گفت : 47 هزار و 217 رشته دام صیادی غیرمجاز دو ماهه اول امسال از آب های ساحلی استان جمع آوری شد.

 

سرهنگ ˈ علیرضا ندایی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری ˈافزود : نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان با انجام 55 مرحله عملیات مشترک و یکهزار و 148 مرحله گشت زنی دریایی در شرایط زمانی و مکانی متعدد موفق به جمع آوری این تعداد دام غیرمجاز صیادی شد.

وی گفت : نیروهای یگان حفاظت همچنین موفق شدند در این مدت 9 کیلوگرم ماهی خاویاری ، یکهزار و 322 قطعه ماهی استخوانی ، 16 فروند قایق پارویی و بدنه قایق ، 13 دستگاه موتور قایق دریایی سبک و سنگین متعلق به صیادان غیرمجاز را کشف و ضبط کنند.

او افزود : 26 کومه صیادی غیرمجاز در این مدت جمع آوری و 55 نفر متهم نیز دستگیر شدند که پرونده های آنان به مراجع قانونی برای رسیدگی ارجاع شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات مازندران با تاکید بر این نکته که دام گذاری در حاشیه رودخانه ها سبب اختلال در تکثیر طبیعی ماهیان می شود ، از شهروندان استان خواست تا هرگونه اطلاعات در خصوص صید غیرمجاز را به ستاد خبری این یگان با شماره تلفن 01125289555 مستقر در بابلسراطلاع دهند.

استان مازندران 338 کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و سالانه صدها تن ماهی استخوانی توسط صیادان عضو شرکت تعاونی پره در دوره زمانی مجاز از آب های این دریا صید می شود.

دوره زمانی مجاز صید در مازندران هر ساله از بیستم مهر آغاز می شود و تا اواخر فروردین سال بعد ادامه دارد/س.

برچسب ها: مازندران ، آب ، ساحل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.