مقانلو: تا گرندپریکس چین هستم/ برنامه تکواندو تا المپیک ریو است

سرمربی تیم ملی تکواندو معتقد است؛ تا هر زمان که فدراسیون بخواهد در کادر فنی فعالیت خواهد کرد.

بی‍‍‍ژن مقانلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران پس از کسب عنوان قهرمانی در رقابت های قهرمانی آسیا عنوان کرد: اگر در ازبکستان حق خوری نمی شد 6 مدال طلا می گرفتیم. امتیاز ضربه بالای نصرآزادانی داده نشد تا کارت اعتراض من سوزانده شود. دو ضربه سر مرتضی شیری داده نشد و 9 امتیاز حریف یوسف کرمی به ناحق ثبت شد در حالیکه با کرمی برخوردی نکرد. با این حال ما با این فشارهای روانی و جو مسابقات قهرمان شدیم.

قهرمانی برای همه

وی با بیان اینکه قهرمانی تیم ملی متعلق به شخص خاصی نیست، گفت: کادر فنی،‌ مسئولان فدراسیون و رسانه ها همیشه قوت قلب ما هستند و از راهنمایی هایشان استفاده می کنیم و از آن انرژی می گیریم. معتقدم این تیم ایران پتانسیل بالایی دارد و در مجموع با این قهرمانی تنها 40 درصد انتظارات ما را برآورده کرده است چون این تیم در آینده پیشرفت زیادی خواهد کرد.

فعلا کار می کنم

سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد ادامه همکاریش با فدراسیون تکواندو یادآور شد: مربیان تیم ملی با فدراسیون پروژه ای کار می کنند و تا هر زمان که بخواهند من در خدمت تیم ملی هستم. هدف کار کردن است و در نظر داریم تکواندوکاران را برای بازی های المپیک 2016 ریو آماده کنیم. همه مسابقات پیش رو برای تعیین تکواندوکار المپیکی است و بستگی دارد تا چه حد تمرکز این کادر فنی حفظ خواهد شد.

وی افزود: فعلا در اردوها هستم و تا هر زمان که فدراسیون صلاح بداند فعالیت می کنم اما طبق صحبت های گذشته قراردادم تا رقابت های "گرندپریکس" چین در اواسط تیرماه است.

مقانلو درباره دستیارانش گفت: بلافاصله بعد از ورود به تهران اردوها را با مهدی بی باک و مهرداد یوسفی مربیان تیم ملی آغاز کرده ایم اما قرارداد پیام خانلرخانی مربی تیم ملی به پایان رسیده چون او فقط برای رقابت های قهرمانی آسیا در کادر فنی قرار داشت. این تصمیم فدراسیون برای استفاده از همه مربیان موفق برای کسب تجربه است و خانلرخانی از این پس در خدمت تیم باشگاهی اش خواهد بود.

انتخابی برای نصر و عبدالهی

وی با اشاره به برگزاری اردوهای تدارکاتی تیم ملی در تهران تصریح کرد: به جز 6 تکواندوکار حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا، ‌سایر نفرات در اردو بودند چون رنکینگ داران دعوت شده به رقابت های انتخابی المپیک به غیر از وزن 80- کیلوگرم مشخص هستند.

سرمربی تیم ملی تکواندو افزود: برای وزن 80- کیلوگرم هم بین علیرضا نصرآزادانی و فرزاد عبدالهی یک انتخابی برگزار خواهیم کرد اما در هر وزن المپیکی دو تکواندوکار اجازه حضور در انتخابی های المپیک را دارند در حالیکه در مسابقات فاینال گرندپریکس، هشت تکواندوکار برتر اوزان المپیکی دعوت می شوند.

مدعیان را رنکینگ دار می کنیم

وی درباره انتخابی های تیم ملی خاطرنشان کرد: انتخابی اولی که در تیم ملی برگزار شد به صورت 6 ماهه و تا بازی های آسیایی اینچئون است و انتخابی اصلی در مسابقات رسمی خواهد بود. در اردوهای تیم ملی دو گروه تکواندوکار داریم که تعدادی از آنها دارای رنکینگ المپیکی هستند و از سوی فدراسیون جهانی به مسابقات انتخابی دعوت می شوند، اما گروه دوم بازیکنانی را تشکیل می دهند که به دنبال کسب رنکینگ المپیکی هستند.

وی ادامه داد: برای مثال مهدی خدابخشی و فرزان آشورزاده رنکینگ ندارند بنابراین افرادی که نمی توانند به مرحله اول مسابقات گرندپریکس بروند، 25 تیر راهی رقابت های بین المللی کره می شوند که گرید 2 انتخابی ها را دارد. این نفرات با کسب امتیازات لازم و قرار گرفتن در رنکینگ جهانی، برای مرحله دوم گرندپریکس در اول شهریورماه آماده خواهند شد.

من به مهماندوست تبریک گفتم

دستیار سابق رضا مهماندوست سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو، گفت: بعد از قهرمانی تیم ملی من به رضا مهماندوست که اکنون سرمربی تیم ملی چین تایپه است تبریک گفتم چون او یک مربی ایرانی است که در خارج از کشور فعالیت می کند. مشکل خاصی نداشتیم چون کلا در خانواده تکواندو مشکلی وجود ندارد.

برچسب ها: تکواندو ، المپیک ، مقانلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار