ظریف مطرح کرد

سفر امیر کویت به تهران آغازگر فصلی جدید در توسعه روابط دو کشور

وزیر امور خارجه سفر امیر کویت به تهران را آغازگر فصل جدیدی در توسعه روابط تجاری سیاسی و فرهنگی دو کشور دانست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "محمدجواد ظریف" در حاشیه مراسم بدرقه امیر کویت گفت: سفر امیر کویت اولین سفر رسمی رئیس دولت کویت به ایران در طول انقلاب و حتی 10 سال قبل از انقلاب و دومین سفر در تاریخ استقلال کویت بود.
 
وی افزود: در این سفر امکان خوبی برای رهبران این دو کشور فراهم شد که در مورد مسائل مورد علاقه بحث و گفتگو کنند؛ اشتراک‌نظرهای زیادی در مورد مشکلات منطقه، مشکل افراط، خشونت و فرقه‌گرایی وجود دارد.
 
وی افزود: در این سفر مقامات دو کشور درباره ضرورت همکاری کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، هر هشت کشور حاشیه خلیج‌فارس، گفت وگو شد در این زمینه‌ها اتفاق‌نظر کامل وجود داشت و تاکید شد هر دو طرف تلاش خود را برای رسیدن به این اهداف ادامه دهند.
 
ظریف افزود: درباره روابط دو جانبه توافق‌های بسیار خوبی در حوزه‌های حمل و نقل هوایی و موضوعات دیگر امنیتی، محیط‌زیست و ورزش صورت گرفت و توافق نامه‌هایی امضا شد؛ همچنین زمینه‌سازی برای فعالیت بخش خصوصی دو کشور مورد گفت وگو قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: این سفر علاوه بر این‌که نشان داد دو کشور همسایه روابط بسیار وسیعی با هم دارند این امکان را فراهم کرد که فصل جدیدی در توسعه روابط تجاری، سیاسی و فرهنگی دو کشور داشته باشیم و امیدوارم این سفر به نفع مردم دو کشور و به نفع مردم منطقه باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، بدرقه ، امیر ، کویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار