"وزیر علوم" بر انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به دانشجویان تاکید کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه مدیران نظام اسلامی مسئولیت سنگینی برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی دارند بر انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان بویژه دانشجویان تاکید کرد .

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر رضا فرجی دانا در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمانهای حضرت امام خمینی (ره) گفت: ما دانشگاهیان  امروز در حرم امام راحل (ره) گرد هم آمدیم تا با امام (ره) تجدید میثاق کنیم و  اعلام کنیم راه ایشان را تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه سخنان  خود با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره)  مبنی براینکه دانشگاه مبدا تحولات است و سرنوشت یک ملت به دانشگاه بستگی دارد و نیز تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای غالب شدن گفتمان علم و فناوری در جامعه گفت: برای ما دانشگاهیان باعث افتخار و مباهات است که در کشوری زندگی می کنیم که مسئولان ارشد آن چنین جایگاه مهمی را برای دانشگاه قائل شده اند.
وزیرعلوم اظهار داشت : حضور در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی ضمن اینکه غم و اندوه ما را در یاد آن بزرگوار زنده می کند سنگینی مسئولیت ما را برای حفظ ارزش های انقلاب یاد آوری می کند و اینکه ما چگونه باید از طریق  عمل و نه کلام   ارزش های انقلاب اسلامی را به نسل حماسه ساز جوان انتقال دهیم.

وی  حفظ وحدت را از تاکیدات مهم حضرت امام خمینی (ره) برشمرد که در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز متجلی است و ایشان در سخنرانی روز مبعث بر وحدت کلمه تاکید کردند لذا ما دانشگاهیان باید تلاش کنیم برای  حفظ  وحدت در مجموعه دانشگاهها  و مراکز آموزش عالی اقدام اساسی کنیم.

وزیر علوم و همراهان  ضمن زیارت مرقد امام راحل ،همچنین برسرمزار بانوی بزرگ انقلاب اسلامی و همسر مکرمه امام راحل حاضر شده و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطر آن بانوی محترمه را گرامی داشتند .

 براساس این گزارش،در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام راحل(ره) دکتر فرجی داناوزیر علوم تحقیقات و فناوری، دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان، حجت‌السلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، و همچنین تعدادی از روسای دانشگاههای شهر تهران ، معاونین و مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، و دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه جامع علمی -کاربری و جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان حضور داشتند.

گفتنی است: در پایان این مراسم میثاق‌نامه دانشگاهیان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خیمنی(ره) قرائت شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار