کرمانشاه /

اتوبوس هایی که کتابخانه سیار شدند

پیمان قربانی شهردار کرمانشاه در آیین افتتاح کتابخانه های سیار شهرداری کرمانشاه گفت: می کوشیم در حوزه فرهنگ و اجتماع برای شهر کرمانشاه ،فراخور مردم تدارک ببینیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

وی از بودجه مناسب فرهنگی شهرداری در سال جاری یاد کرد و ادامه داد: شهرداری و شورای شهر کرمانشاه رویکرد فرهنگی و اجتماعی را در سال جاری ادامه خواهند داد.

 شهردار کرمانشاه از محدود بودن زیرساخت های فرهنگی و اماکنی برای تعاملات اجتماعی در شهر کرمانشاه، انتقاد کرد و گفت: اولین اقدام برای رفع این کمبود افتتاح فرهنگسرای آیت الله نجومی بود که مورد استقبال خوبی از سوی جوانان و نوجوان که مخاطب اصلی ما هستند قرار گرفت.

قربانی افزود: پس از آن در سال جدید نیز شاهد افتتاح فرهنگسراها و سراهای محله دیگری نیز در شهر کرمانشاه بودیم.

وی با تاکید بر اینکه باید مدیریت این اماکن به خود مردم واگذار شود، تصریح کرد: باید نقش تصدی گری شهرداری کم تر شود.

به گفته شهردار کرمانشاه یکی از مهمترین تاکیداتی که به شهرداری های مناطق نیز ابلاغ شده توجه به مناطق کمتر برخوردار و محروم است که مباحث فرهنگی در این مناطق حاشیه شهر کمتر مطرح است در همین راستا اتوبوس های شهرداری به کتابخانه های سیار برای استفاده کودکان و نوجوانان تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: این انوبوس ها نوبتی و عادلانه به تمام شهرک های اطراف شهر سر خواهند زد و تلاش می شود علاوه بر توزیع کتاب، مباحث شهروندی را در نقاطی که نیاز هست گسترش دهند.

 شهردار کرمانشاه گفت: برای تشویق کودکان پس دادن کتاب های امانت به شیوه مسابقه و با در نظر گرفتن جوائز خواهد بود و از آنها خواسته می شود خلاصه کتابی که خواندند را هم تحویل دهند.

 قربانی از برنامه ریزی برای احداث فرهنگسراها و قرائت خانه های دیگری در نقاط مختلف شهر خبر داد تا همه مردم بتوانند به امکانات دسترسی داشته باشند و بتوان به سرانه فرهنگی مطلوب رسید.

 تعداد این اتوبوس ها دو دستگاه می باشد و برای خرید کتاب های آن 200 میلیون ریال هزینه شده است.

برچسب ها: اتوبوس ، کتابخانه ، سیار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.