سرهنگ سید تیمور حسینی اعلام کرد

تشریح تمهیدات و تدابیر ترافیکی مراسم ارتحال امام خمینی‌(ره) / آغاز ماموریت 3هزار و 600 نیروی پلیس از فردا

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: از ساعت 7صبح روز سه شنبه 13خرداد تمهیدات ترافیکی و محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سرهنگ سید تیمور حسینی َظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: برای اواخر فروردین ماه پلیس تهران بزرگ اقدامات اجرایی خود را برای آماده شدن نسبت به برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) آغاز کرده است.
وی در ادامه بیان کرد: بالغ بر 25 جلسه با دستگاه‌های مختلف در جهت تمهیدات ترافیکی مراسم ارتحال امام تشکیل شده است.

سرهنگ حسینی بیان کرد: 20درصد از امکانات در روز سه شنبه به میدان می‌آوریم و ماموریت سنگین پلیس از سه شنبه آغاز می‌شود و 3هزار و 600نیروی پلیس در قالب 297 تیم خودرویی، 190 تیم موتورسوار و 2هزار و 700عامل پیاده در این طرح بکار گرفته شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در این رابطه افزود: محدودیت‌ها و تمهیدات ترافیکی مراسم ارتحال امام از ساعت 7صبح روز سه شنبه در محدوده و اطراف حرم مطهر امام خمینی(ره) و بزرگراه‌ها اعمال خواهد شد.

این مقام مسئول پلیس راهور تهران به کاروان‌ها توصیه های ترافیکی را داد و گفت: کاروان‌ها به صورت انفرادی حرکت ننمایند و طوری حرکت نمایند در ضمن کاروان‌ها صرفاً از مسیرهای اعلامی و در مسیر مجاز پیش بینی شده به پارکینگ‌های ده گانه تردد نمایند و از تردد بی مورد و عبور از جاده‌های دارای ممنوعیت و محدودیت خودداری کنند؛ کاروان‌ها می‌بایست از اتوبوس‌های برون شهری سالم بدون عیب و نقص و رانندگان مجاز استفاده و مدت زمان حداکثر 8ساعت رانندگی را رعایت نمایند در هر اتوبوس کاروان‌ها می‌بایست یک نفر پلیس بسیجی تعیین کرده و کاور مشخصی بر تن این پلیس‌ها کنند و این پلیس یاران می‌بایست بر عملکرد راننده در اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی نظارت داشته باشند ، قبل از ورود به محدوده اجرای طرح نقشه مسیر ورودی به پارکینگ‌ها را می‌بایست کاروان‌ها مطالعه و آن را در دسترس داشته باشند و وسیله نقلیه برای جایگزینی خودروهایی که در بین راه دچار نقص می‌شوند پیش بینی کرده‌اند.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به آن دسته از زائرانی که با وسیله نقلیه شخصی به این مراسم می‌آیند گفت: از توقف وسایل نقلیه در محل‌های غیرمجاز و حاشیه بزرگراه‌ها اجتناب گردد و از برپایی چادر در داخل پارکینگ‌ها خودداری کنند و رانندگان در طول مسیر به تابلوهای هدایت کننده و علایم راهنمایی و رانندگی توجه کافی را داشته باشند و از توقف‌های منجر به سد معبر به ویژه توقف در ورودی‌ها و خروجی‌های خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌های ده گانه خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا(س) و روی پل‌ها اجتناب کنند که در همین راستا به منظور رفاه حال شهروندان تهرانی در روز مراسم خط یک مترو به صورت ویژه و با افزایش حمل مسافر و تعداد واگن‌ها نسبت به جابه جایی مسافران اقدام و ارائه خدمت می‌نمایند؛ کلیه وسایل نقلیه حامل زائرین می‌بایست از سلامت و ایمنی لازم برخوردار باشند و دارای برگه معاینه فنی وبیمه نامه باشند.

سرهنگ حسینی بیان کرد: هنگام وجودترافیک رانندگان به هیچ عنوان از شانه‌های خاکی تردد نکنند و رانندگان می‌بایست از سالم بودن سیستم روشنایی وسایل نقلیه خود اطمینان حاصل کنند.

*محدودیت‌های توقف به شرح زیر است:

سرهنگ حسینی اظهار داشت: از ساعت 17روز سه شنبه با پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم ممنوعیت توقف ممنوع را داریم که در همین خصوص ممنوعیت‌های توقف به شرح زیر است:

1- بزرگراه خلیج فارس از پل حرم مطهر به سمت جنوب با عوارضی در هر دو مسیر 

2- توقف کلیه وسایل نقلیه در ورودی و خروجی و خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌های ده گانه و نیز خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا(س)

3- توقف اتوبوس‌های شرکت واحد در بزرگراه صالح آباد حدفاصل پل عابر پیاده در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت در هر دو مسیر  
4- برابر هماهنگی‌های انجام شده چنانچه پارکینگ ضلع شمال حرم به لحاظ امنیتی بایستی خالی از خودرو باشد از ابتدای مراسم توسط عوامل انتظامی اجازه ورود به خودروها داده نمی‌شود در غیر این صورت پلیس راهور هیچ گونه مسئولیتی در خصوص پاکسازی پارکینگ ضلع شمالی حرم عهده‌دار نخواهد بود.

5- محدودیت توقف در طول بلوار علامه عسگری در ضلع شمالی حرم از میدان ساعت تا پل حرم در هر دو مسیر  

* محدودیت‌های تردد از سه شنبه اعمال می‌شود

سرهنگ سید تیمور حسینی گفت: از ساعت 17روز سه شنبه تا پایان مراسم و تخلیه کامل پارکینگ‌ها امنیت تردد را داریم که به شرح زیر است:

کلیه وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم و بالعکس ممنوع بوده و این قبیل وسایل می‌توانند از طریق جاده تهران-ساوه، سلفچگان-قم و بالعکس تردد نمایند؛ تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس‌ها به اسثتنای وسایل نقلیه حامل زائران مربوط به پارکینگ‌های شماره 10،5،4 و 6 و شامل اتوبوس‌های بسیج تهران بزرگ، کاروان‌های اعزامی از استان‌های خراسان شمالی، رضوی ، آذربایجان شرقی ، غربی و قزوین از بزرگراه صالح‌آباد حدفاصل پل شهید صنیع خانی تا بهشت زهرا و از سه راهی باقر شهر تا آزادراه تهران-قم ممنوع خواهد بود.

در همین راستا از ساعت 24 روز سه شنبه تا پایان مراسم کلیه وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای اتوبوس‌های کاروان‌های زائرین اعزامی از استان‌های خوزستان،‌یزد و قم در آزادراه تهران-قم حدفاصل پل حسن‌آباد تا پل شهید کاظمی ممنوع بوده و این گونه وسایل نقلیه از طریق جاده قدیم تهران-قم به سمت تهران ادامه مسیر خواهند داد و آن دسته از وسایل نقلیه که قصد شرکت در مراسم عزاداری را دارند از طریق جاده قدیم تهران-قم درب شرقی بهشت زهرا وارد بهشت زهرا شده و در پارکینگ‌های از پیش تعیین شده مستقر خواهند شد و از ساعت 24 روز سه شنبه تردد انواع اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها به سمت جنوب بزرگراه خلیج فارس از پل کاظمی و رمپ‌و لوپ‌های مربوطه ممنوع بوده و می‌بایستی از مسیرهای مربوطه شامل جاده مرتضی گرد، بزرگراه صالح‌آباد و جاده قدیم قم به سمت پارکینگ‌های مربوطه تردد نمایند و تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزادراه تهران-قم حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد مگر اینکه در شرایط بحرانی و به حسب تشخیص پلیس محدودیت ترافیکی در محور فوق اعمال گردد.

در ضمن تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی می‌بایستی درزمان اجرای محدودیت در روز چهارشنبه تا پایان مراسم از آزادراه تهران-ساوه تردد نمایند.

برهمین اساس اعمال محدودیت در جاده قدیم قم در مسیر جنوب به شمال بعد از کهریزک نرسیده به تقاطع سایت و هدایت خودروهای به سمت شرق و ادامه مسیر از باقرشهر و در نهایت جاده قدیم قم صورت خواهد گرفت.

*محل توقف انواع وسایل نقلیه در پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: به منظور هماهنگی و جلوگیری از بی‌نظمی تردد کاروان‌های اعزامی، محل پارک اتوبوس‌های به شرح زیر است:
پارکینگ شماره 1: واقع در ضلع جنوبی حرم مطهر برای پارک اتوبوس‌های کاروان‌های اعزامی از استان‌های اصفهان و مرکزی اختصاص یافته است.
پارکینگ شماره 2: واقع در پارکینگ بهشت‌زهرا(س) برای پارک اتوبوس‌های کاروان‌های اعزامی از استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، سمنان، فارس و چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و همچنین سواری‌های شخصی تعیین شده است.

پارکینگ شماره 3: واقع در قطعات 200به بالای بهشت زهرا برای پارک اتوبوس‌های کاروان‌های اعزامی از نواحی بسیج استان تهران، استان البرز و استان خراسان جنوبی تعیین شده است.

پارکینگ شماره 4: واقع در پارکینگ متروی شاهد برای پارک موتورسیکلت‌ها و مینی‌بوس‌های تحت نظارت شرکت واحد اتوبوسرانی اختصاص یافته است.

پارکینگ شماره 5: واقع در پارکینگ ضلع شمالی حرم امام خمینی(ره) و طول بلوار اخلاقی برای پارک اتوبوس‌های کاروان‌های اعزامی استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، خراسان رضوی، شمالی و قزوین تعیین شده است.

پارکینگ شماره 6: واقع در ضلع شمالی بلوار علامه عسگری برای پارک اتوبوس‌های وابسته به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تعیین شده است.

پارکینگ شماره7: واقع در ضلع غربی بزرگراه خلیج فارس برای پارک اتوبوس‌های زائران خارجی، آزادگان، ارگان‌های دولتی، نهادها و اتوبوس‌های نظامی اختصاص یافته است.

پارکینگ شماره8: واقع در ضلع غربی بزرگراه خلیج فارس برای پارک اتوبوس‌های کاروان‌های اعزامی از استان‌های گیلان، اردبیل، بوشهر، کردستان، گلستان، ایلام، مازندران، زنجان، همدان، کرمانشاه، اسلامشهر و رباط کریم تعیین شده است.

پارکینگ شماره 9: واقع در ضلع شمالی بلوار کهریزک و نیز در ضلع شرقی آزادراه تهران-قم قبل از عوارضی برای پارک اتوبوس‌های کاروان‌های اعزامی از استان‌های یزد، خوزستان و قم تعیین شده است.
پارکینگ شماره 10: پارکینگ شمال شرقی حرم برای پارک اتوبوس‌های نواحی بسیج تهران بزرگ شامل نواحی شهید بهشتی، جماران، حمزه، باهنر، مفتح، کربلا، مقداد، مالک اشتر، ابوذر، قدس و بسیج اصناف اختصاص یافته است.

* مسیرهای مجاز تردد به پارکینگ‌ها مشخص شد

این مقام مسئول پلیس راهور تهران بزرگ در خاتمه گفت: مسیرهای مجاز تردد به سمت پارکینگ‌های حرم مطهر به شرح زیر است:

1- وسایل نقلیه‌ای که از مسیر آزاد راه قم-تهران تردد و قصد ورود به پارکینگ‌های شماره 1،2 و 3را دارند به دلیل اجرای محدودیت از پل حسن‌آباد وارد جاده قدیم قم شده و با توجه به تابلوهای راهنما وارد پارکینگ مربوطه خواهند شد و آن دسته از وسایل نقلیه‌ای که قصد دسترسی به پارکینگ‌های فوق را دارند از استان سمنان عازم می‌شوند از طریق جاده نظامی وارد جاده قدیم قم شده و با توجه به تابلوهای راهنما وارد پارکینگ مربوطه خواهند شد.

2- وسایل نقلیه ای که قصد ورود به پارکینگ‌های شماره 4، 5،6و 10را دارند از طریق محور آزادگان و پل شهید صنیع‌خانی وارد بزرگراه صالح‌آباد شده و با توجه به تابلوهای راهنما وارد پارکینگ‌های مربوطه خواهند شد.

3- وسایل نقلیه ای که قصد ورود به پارکینگ شماره 8را دارند از مسیر غرب به شرق آزادگان وارد فرعی مرتضی‌گرد(شهرک شهید آوینی) شده و با توجه به تابلوها و علایم راهنما وارد پارکینگ خواهند شد.

4- جهت ورود به پارکینگ شماره 7 از طریق محور آزادگان و پل شهید کاظمی وارد اتوبان خلیج فارس شده و قبل از پل حرم از کنارگذر سمت راست وارد پارکینگ خواهند شد.

5- وسایل نقلیه ای که قصد ورود به پارکینگ شماره 9 را دارند از پل حسن‌آباد در آزادراه قم-تهران به سمت شمال ادامه مسیر داده و از طریق بلوار کهریزک وارد پارکینگ مربوطه خواهند شد.

6- هنگام تخلیه پارکینگ‌ها در خاتمه مراسم به منظور حفظ نظم و تسهیل در خروج شرکت‌کنندگان در پارکینگ‌ها، وسایل نقلیه می‌بایستی عکس مسیر ورود از پارکینگ خارج و به سمت محورهای مورد نظر حرکت کنند.


انتهای‌پیام/
برچسب ها: تمهیدات ، و ، تدابیر ، ترافیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار