بندرعباس /

بهره برداری ازمرحله دوم طرح توسعه بندر شهید رجایی تا پایان سال

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : مرحله دوم طرح توسعه بندر شهید رجایی تا پایان سال به بهره برداری می رسد و مطالعه و عملیات مرحله 3 و 4 توسعه این بندر نیز آغاز می شود.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس ایدنی افزود: ایجاد اشتغال و تاثیر مثبت بر زندگی مردم منطقه، ، توجه ویژه به توسعه شبکه آی تی و بازاریابی خطوط کانتینری ، جذب بخش خصوصی در ساخت و تجهیز حوضچه شماره 3 و تلاش برای افزایش سهم کشور در خدمات ایمنی و دریایی کشتی های عبور کننده در تنگه هرمز از مهمترین برنامه هایش برای ارتقاءمجتمع بندر شهید رجایی بعنوان بندر برتر در منطقه است.

وی گفت: مرحله دوم طرح توسعه بندر شهید رجایی تا پایان سال به بهره برداری می رسد و مطالعه و عملیات مرحله 3 و 4 توسعه این بندر نیز آغاز می شود.

با بهره برداری از طرحهای توسعه در این بندر ،ظرفیت بندر شهید رجایی بندرعباس به 10 میلیون کانتینر در سال می رسد.

وی با اشاره به نقش 10 درصدی این بندر در تولید ناخالص ملی گفت: اکنون 53 درصد از عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی و 56 درصد کالاهای نفتی کشور از این بندر صورت می گیرد که نشان دهنده نقش این بندر بر زندگی مردم است .

معاون بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز در این مراسم گفت: دریا مولد و اشتغال زا است و باید بنای اقتصاد را بر اقتصاد دریایی استوار کرد.

جهاندیده افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در آینده ای نزدیک سعی خواهد کرد همه نیازهای خود را از طریق جذب سرمایه های بخش خصوصی تامین کند که در همین راستا بخش زیادی از هزینه های مرحله 3 توسعه شهید رجایی با سرمایه های بخش خصوص اجرا می شود.

بیش از 70 بندر و اسکله، از جمله بندر مهم و راهبردی شهید رجایی زیر مجموعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان است .

90 درصد عملیات تخلیه و بارگیری کشور و نیز حدود 60 درصد صادرات و واردات کشور، از بندر شهیدرجایی صورت می گیرد ./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.