کرمانشاه /

باید تجهیزات برداشت نخود را وارد کنیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم واردات ادوات کشاورزی مورد نیاز در زمینه برداشت نخود گفت: در تلاشیم تا در زمینه واردات این تجهیزات به داخل کشور اقدام کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علی اشرف منصوری در نشست با  هیئت ترکیه ای که به منظور تبادل نظر در زمینه تولید نخود به کرمانشاه سفر کرده اند، استان کرمانشاه را یک استان کشاورزی خواند و گفت: سالانه حدود چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میزان کل اراضی کشاورزی استان را 950 هزار هکتار دانست و گفت: حدود 906 هزار هکتار از این اراضی زراعی است.

بیش از 74 درصد اراضی استان کرمانشاه دیم است که این میزان معادل 700 هزار هکتار می باشد.

وی در ادامه نخود را یکی از محصولات زراعی مزیت دار استان کرمانشاه دانست و گفت: کشت نخود در حاصلخیزی خاک نقش مهمی دارد، ضمن اینکه در تناوب با گندم ارزش اقتصادی بالایی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کشت نخود در کشور ما به عنوان یک محصول سالم و ارگانیک مطرح است، استان کرمانشاه را در فهرست استان های برتر در زمنیه کشت نخود دانست.

سالانه حدود 80 هزار تن نخود در استان کرمانشاه تولید می شود، استان کرمانشاه را از نظر سطح زیر کشت، تولید و عملکرد این محصول در کشور برترست.

وی با اشاره به اینکه کار های تحقیقاتی مناسبی در حوزه مسائل به زراعی نخود از سالیان گذشته انجام گرفته است، از جمله این اقدامات را توسعه سطح زیر کشت نخود پاییزه و کشت مکانیزه نخود دانست.

وی تغییر تاریخ کشت از بهار به پاییز در راستای افزایش عملکرد، بررسی و ارزیابی ژنوتیپ های جدید به منظور دستیابی به ارقام با سازگاری بیشتر و مقاوم به تنش های زیست محیطی از جمله برق زدگی را از دیگر اقدامات در این زمینه عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه یکی از مشکلات و معضلات پیش روی کشت نخود را در زمینه برداشت آن دانست و گفت: از آنجایی که در شرایط کنونی برداشت نخود به شکل سنتی انجام می گیرد، به منظور ارتقاء ارزش افزوده و سهولت در برداشت نخود در تلاشیم تا در زمینه واردات تجهیزات برداشت به داخل کشور اقدام کنیم.

وی در ادامه واردات دستگاه های خارجی برداشت نخود را لازمه کسب استانداردهای لازم دانست و ابراز امید واری کرد دستگاهی که توسط این هیئت ترکیه ای معرفی می شود بتواند استانداردهای لازم را کسب کند./ش/ن

برچسب ها: تجهیزات ، نخود ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.