انتقاد نتانياهو از رويکرد مبهم اروپايی‌ها در قبال حماس

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رویکرد مبهم اروپا در قبال دولت جدید وحدت ملی که جنبش مقاومت اسلامی حماس از آن حمایت می‌کند و قرار است دوشنبه در رام الله مراسم تحلیف به جا آورد، انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه،  بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رویکرد مبهم اروپا در قبال دولت جدید وحدت ملی که جنبش مقاومت اسلامی حماس از آن حمایت می‌کند و قرار است دوشنبه در رام الله مراسم تحلیف به جا آورد، انتقاد کرد.

نتانیاهو در سخنانی که از رادیو نظامی رژیم صهیونیستی پخش شد گفت : تروریسم در اروپا در حال گسترش است ، ما جلوه آن را با جنایت وحشتناکی که در موزه یهود در بروکسل به وقوع پیوست ، مشاهده کردیم .

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: برای من عجیب است که کشورهای اروپایی به شدت این جنایت را محکوم می‌کنند اما در عین حال با ابهام و حتی به شیوه‌ای دوستانه در خصوص دولتی با مشارکت حماس سخن به میان می آورند ، سازمانی تروریستی که به این نوع جنایات دست می‌زند و از آن تجلیل می‌کند.

یک فرانسوی که سابقه جنگیدن در سوریه در کنار شورشیان سوری را در کارنامه خود دارد ، عامل حمله به موزه یهود در بروکسل در 24 مه است . وی جمعه در مارسی در جنوب فرانسه بازداشت شد. این حمله به کشته شدن چهار تن از جمله یک زوج گردشگر اسرائیلی منجر شد.

دولت جدید وحدت ملی فلسطینیان قرار است در صورتی که در لحظه آخر هیچ مشکلی به وجود نیاید دوشنبه در برابر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی مراسم تحلیف به جا آورد.

این دولت مرکب از شخصیت های مستقل است که اسرائیل قصد دارد آن را تحریم کند.

نتانیاهو از جامعه بین المللی خواسته است برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین مورد حمایت حماس شتاب نکنند. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگویی تلفنی با محمود عباس از حضور حماس در دولت آینده فلسطین ابراز نگرانی کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار