نیمی از مراجعات به چشم پزشکی به دلیل "ترومای چشمی" است

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که نزدیک به نیمی از مراجعات به چشم پزشکان، به دلیل ترومای چشمی بوده و این نوع آسیب‌‌ها هزینه‌های زیادی را برجای می‌گذارند.

حسین اسلامیان، متخصص بیماری‌های چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ترومای چشمی یا ضربات وارده به چشم، از شایعترین و مهمترین آسیب‌ها و عارضه‌های چشمی است که متاسفانه بسیاری از این آسیب‌ها به کاهش شدید بینایی و یا کوری منجر می‌شود.

وی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که نزدیک به نیمی از مراجعات به چشم پزشکان، به دلیل ترومای چشمی بوده و این نوع آسیب‌ها هزینه‌های زیادی را بر جای می‌گذارند.

اسلامیان با اشاره به عوارض و اثرات آسیب‌های چشمی، یاد آور شد: ترومای چشمی مشکلی شایع در جامعه است که علاوه بر عوارض و اثرات جسمی، عوارض روحی و روانی زیادی نیز برجای می‌گذارد.

وی با بیان اینکه در تصادفات جاده‌ای، یکی از اعضای مهم آسیب دیده، چشم‌ها هستند، اظهار داشت: درجه اثر ترومای چشمی بستگی به شدت و نوع ضربه و آسیب وارده به چشم‌ها دارد.

اسلامیان خاطرنشان کرد: اگر شدت و نوع آسیب چندان شدید و حساس نباشد، در صورت درمان به موقع و زود رس بینایی تا حد زیادی حفظ می‌شود و آسیب پس از مدت زمان نه چندان طولانی برطرف خواهد شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: تروما ، چشم ، هزینه درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار