رضا ایرانمنش:

جانبازان اسطوره‌های زنده‌ این کشور هستند

ما به هر اندازه که تلاش کنیم باز هم توانایی به تصویر کشیدن قطره‌ای از دریای جان‌فشانی‌های جانبازان را نداریم.

رضا ایرانمنش بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز گفت: با تمام وجود اعتقاد دارم که در مقابل جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آنها هیچ هستم و تنها به عنوان نماینده‌ای که با این گروه ارتباط دارد و از دغدغه‌های آنها آگاه است سخن می‌گویم.

وی افزود: ایثارگری جانبازان، همچون از خودگذشتگی حضرت ابوالفضل (ع) در دنیا بی مثال است و اگر تمام روزهای سال را به تکریم جانبازان اختصاص دهیم باز هم حق مطلب را ادا نکرده‌ایم.

این بازیگر ضمن تأکید بر اهمیت تجلیل و قدردانی از تمام جانبازان دفاع مقدس اظهار داشت: چرا برای جانبازان خود درصد تعیین کرده‌ایم و بین آنها تبعیض قائل می‌شویم.

اجر و قرب جانبازان نزد خدا و مردم به اندازه‌ای بالا است که نمی‌توان جایگاهی برای آنها در نظر گرفت برای توصیف ایثار و جان‌فشانی‌های "بچه‌های جنگ" هیچ واژه‌ای را نمی‌توان به کار برد و همه‌ی ما زندگی خود را مدیون این بزرگواران هستیم.

وی با اشاره به ضرورت حفظ یاد و خاطره‌ی شهدا و جانبازان اظهار داشت: اصحاب رسانه که خود من هم جزئی از آنها هستم هر چقدر هم که تلاش کنند باز هم نمی‌توانند قطره‌ای از دریای جان‌فشانی‌های جانبازان را به تصویر بکشند، ما باید بدانیم که اگر آسایشی داریم حاصل رشادت‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است و در صورت کم‌کاری در قبال این عزیزان باید سخت جواب‌گوی خداوند باشیم.

بازیگر سریال "در شهر" در این باره گفت: کسانی که در هشت سال دفاع مقدس درخشیدند، انسان‌هایی معمولی بودند که همچون سایر افراد علاقمند به زندگی بوده، اما به پیروی از حضرت عباس (ع) که تا آخرین قطره‌ی خون خود برای حفظ دین ایستادگی کردند یک تنه در مقابل دشمنان جنگیدند و از ناموس و سرزمین خود دفاع کردند حماسه‌سازان دفاع مقدس شناسنامه‌ی نظام هستند و ضربه زدن به آنها ضربه زدن به نظام است.

این هنرمند کشورمان تصریح کرد: اجازه ندهیم خانواده‌های جانبازان تصور کنند که این عزیزان فراموش شده‌اند و هر کجا جانبازی می‌بینیم از او تقدیر و تشکر کنیم.

ایرانمنش خاطرنشان کرد: من نیز به نوبه‌ی خود اعیاد شعبانیه و روز جانباز را به تمام جانبازان و دلاور مردان کشورم تبریک می‌گویم و از مردم و مسئولان می‌خواهیم قدر این سرمایه‌های بی‌تکرار را بیشتر بدانند در پایان صحبتم این شعر را تقدیم مردم عزیز کشورم می کنم:

نردبان این جان ما  و منی است

عاقبت این نردبان افتادنی است

لاجرم آن کس که بالاتر نشست

استخوانش سخت‌تر خواهد شکست

انتهای پیام/

برچسب ها: اسطوره ، زنده ، جانباز ، جنگ ، اصحاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۰۷ تير ۱۳۹۳
امیدواریم دست اندرکاران سینما لا اقل آنهایی که ادعای انقلابی واسلامی دارند توجه کنند