گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

مأموریت کجا ان‌شا‌ءالله؟ می‌‌روم برزیل! / جلسه‌ رییس‌جمهور با برخی مدیران بانکی که علنی نشد/ حرکت وقیحانه کریستین امان‌پور!

مأموریت کجا ان‌شا‌ءالله؟ می‌‌روم برزیل! ، آیا نتانیاهو "بی خیال" حمله به ایران شده؟قدیمی‌ترین عکس از حرم حضرت عباس(ع) و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 12 خرداد است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

قدیمی‌ترین عکس از حرم حضرت عباس(ع)



سخنرانی احمدی‌نژاد در شب سالگرد ارتحال امام راحل
سایت هشت صبح نوشت: اولین سخنرانی رسمی "محمود احمدی‌نژاد" بعد از دوران ریاست جمهوری‌اش شامگاه سیزدهم خردادماه انجام می‌شود. این سخنرانی در مشهد مقدس و در سالگرد مناظره جنجالی وی در سیزدهم خردادماه 1388 در زمان انتخابات و شب سالگرد ارتحال امام راحل خواهد بود. احمدی‌نژاد در ماه‌های گذشته صرفا به حضور در برخی محافل عمومی چون هیات‌های مذهبی بسنده کرده بود. محل سخنرانی وی در مسجد "حجت‌ابن الحسن" مشهد خواهد بود.

"اکبر ترکان" به عنوان مسئول مناطق آزاد ایران هم در گفتگویی که با یکی از روزنامه‌های صبح تهران داشته صراحتا گفته تعدادی از اتومبیل‌های مناطق آزاد همچنان در دست مردان دولت قبل است.

از سوی دیگر "داوود احمدی‌نژاد" برادر رئیس‌جمهور سابق ایران روز شنبه در گفتگویی از آنچه وی "دک شدن" مشایی و بقایی از اطراف احمدی‌نژاد خواند، خبر داده است. به گفته وی این اتفاق می‌تواند آغازی بر بازگشت دوباره برادرش به فضای سیاسی کشور باشد.

تصاویر دیده نشده از آماده سازی حرم مطهر
همه مشغول فعالیت و آماده‌سازی حرم برای حضور مردم قدردان ایران اسلامی از امام عزیزشان هستند.





حرکت وقیحانه کریستین امان‌پور!
"محمدحسین جعفریان" در گفتگویی به نقل خاطره‌ای از "کریستسن امانپور" پرداخت و گفت: وقتی که آمریکایی‌ها بعد از ۱۱ سپتامبر به افغانستان حمله کردند ما به مزار شریف سفر کردیم. در آنجا منطقه‌ای بود به نام قلاع جنگی که تعدادی اسیر آنجا نگهداری می‌شد، من با مسئول اردوگاه مصاحبه‌ای داشتم. از سفرهای قبلی هم که به افغانستان رفته بودم او را دیده بودم و می‌شناختم. ایشان برای اینکه لطفی در حق من بکند با لهجه افغانی خودش گفت جعفریان بیا من یک گروه از این اسرا را رها می‌کنم تا فرار کنند بعد آن‌ها را به رگبار می‌بندم و تو فیلم بگیر.



به گزارش افکار، این فرصت برای خبرنگار جنگی خیلی وسوسه‌برانگیز است و خبرنگارانی هستند که ده‌ها و صدها هزار دلار خرج می‌کنند تا چنین صحنه‌هایی را شکار کنند و اثرشان به یک اثر ماندگار تاریخی تبدیل شود. در کوزوو با چشم خود دیدم که خانم "کریستین امانپور" خبرنگار مشهور آمریکایی جلوی آمبولانس‌هایی که مجروحان را به بیمارستان می‌رساند گرفت. پول کلانی به راننده یکی از آن‌ها داد. مجروحان را وسط خیابان ریخت یک سرباز صرب را پیدا کرد باز به او پول داد تا او در حالی که به جسد این مجروحان لگد می‌زند از آن‌ها عکس بگیرد. یکی از آن عکس‌ها، مشهورترین عکس‌های جنگی جهان است.

عکسی که در آن سرباز صرب که اسلحه روی دوشش و یک سیگار روی لبش است با خشونت به یک جسد که در کنار انبوهی از نعش‌ها افتاده لگد می‌زند. خلاصه مسئول اردوگاه دوباره اصرار کرد که من این اسیران را به رگبار می‌بندم و تو فیلم‌برداری کن، باز اکراه کردم و او گفت اینها طالبانی هستند که تا آخرین فشنگشان جنگیده‌اند و محکوم به اعدام هستند و بالاخره به زودی اعدام می‌شوند حداقل شما این تصویر را بگیر. چند بار وسوسه شدم که این اتفاق بیفتد ولی باز دیدم نمی‌توانم با خودم کنار بیایم. فکر کردم به هر دلیلی شاید عمر این آدم‌ها به دنیا باشد و خداوند آن‌ها را نجات دهد چرا من سبب مرگشان باشم. مسئول اردوگاه گفت حکم اعدام این فرد باید صبح اجرا شود ولی من الان او را می‌آورم و اعدامش می‌کنم و تو فیلمش را برای خودت بگیر، باز من زیر بار نرفتم.

پلیسی که از فرماندار سیلی خورد قهرمان هفته شد
"سرگرد عادل حیدری" پلیس وظیفه‌شناسی که به خاطر اعمال قانون از فرماندار یکی از شهرستان‌های استان کرمانشاه سیلی خورده بود با رای بییندگان سیما در برنامه پایش به عنوان قهرمان هفته انتخاب شد .

هفته گذشته فرماندار مذکور که ظاهراً در یکی از محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه با سرعت غیرمجاز درحال حرکت بوده با اخطار پلیس مواجه شده و مجبور به توقف می‌شود. پس از گفتگو با سرگرد راهنمایی و رانندگی، راننده خودرو (فرماندار) به طمع رهائی از اعمال قانون توسط پلیس، خود را معرفی کرده اما با مقاومت مأمور راهنمایی و رانندگی مواجه می‌شود. اصرار پلیس وظیفه شناس به اعمال قانون باعث می‌شود آقای فرماندار با سیلی به گوش مأمور راهنمایی و رانندگی بنوازد.



مشاهیر ایرانی مدفون در کربلا
کربلای معلی یکی از مقدس‌ترین و مهم‌ترین اماکن مذهبی و دینی برای شیعیان جهان است. تقدس این سرزمین چنان است که در طول تاریخ بسیاری از شیعیان و عاشقان حضرت سیدالشهدا و حضرت ابوالفضل العباس علیهماالسلام، وصیت می‌کرده‌اند که بعد از مرگ در کربلای معلی دفن شوند. این سنت دیرینه برای پژوهشگران و محققان غربی بسیار جالب توجه‌ بوده است. از جمله
این‌ها چند چهره ایرانی هستند که در کربلا دفن شده‌اند: محمدتقی خان امیرکبیر؛ صدر اعظم ناصرالدین شاه؛ که چند ماه پس از قتل او به دستور ناصرالدین شاه و دفن او در قبرستان محله "پشت مشهد" کاشان، عزت‌الدوله همسر او جسد امیرکبیر را به کربلای معلی برده و در اتاقی که ورودی آن به سوی صحن حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام باز می‌شد به خاک سپردند.

به گزارش مهر، "علامه وحید بهبهانی"؛ اصولی و رجالی بزرگ شیعه است که در سال ۱۰۸۵ هجری شمسی در اصفهان به دنیا آمد و برای کسب علوم دینی از اصفهان به نجف، از آنجا به بهبهان و سرانجام به کربلای معلی هجرت کرد و پس از رحلت در حرم حضرت سیدالشهدا با فاصله اندکی از شهدای کربلا دفن شد. "میرزا محمدتقی شیرازی"؛ از مراجع بزرگ شیعه بود که پس از وفات در سال ۱۲۹۹ هجری شمسی، در قسمت شرقی صحن مطهر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام به خاک سپرده شد.

علما و فقهای فراوانی نیز در حرم حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام مدفون شده‌اند که از آن جمله می‌توان به سیدحسن بهبهانی، سیدعلی تنکابنی، محمدحسین قزوینی و شیخ میرزا واعظ اشاره کرد. علاوه بر آنچه گفته شد، حاکمان، پادشاهان، عالمان و بزرگان بسیار دیگری در جای‌جای کربلای معلی دفن شده‌اند که شمار آنها به صدها مورد می‌رسد.

دردسر کودک 4 ساله برای پدرش
به گزارش مشرق به نقل از العالم، یک کودک 4 ساله چینی که به تازگی با خانواده‌اش به کره جنوبی سفر کرده است، از غفلت والدین خویش استفاده کرده و با خودکار سیاه به جان گذرنامه پدر افتاده است. نقاشی‌ها و خط خطی‌های کودک خردسال روی گذرنامه تا آنجا پیش رفت که اکنون تشخیص هویت دارنده گذرنامه غیر ممکن شده و بازگشت آن‌ها به چین را با مشکل مواجه کرده است.



به نوشته سایت "الجزیره" عربستان، مقامات کره جنوبی به پدر کودک هشدار داده‌اند که ممکن است به خاطر نداشتن مدارک لازم سفر (گذرنامه) نتواند به کشورش باز گردد. پدر "بیچاره" نیز با انتشار عکس گذرنامه‌اش در شبکه اجتماعی چین (Weibo) درخواست کمک کرده است. احتمالا، وی باقی مانده سفر "تفریحی" اش را گوشی به دست در ارتباط با سفارت چین سپری خواهد کرد!

مأموریت کجا ان‌شا‌ءالله؟ می‌‌روم برزیل!
ايسنا در مطلبی طنز نوشت: یقین بدانید به جز کادر تیم ملی که شامل بازیکنان و مربیان و پزشکان و تدارکات تیم است، بقیه کسانی که به هر نحوی از انحا وارد خاک برزیل می‌شوند برای تفریح و خوش‌گذرانی به آنجا می‌روند. حالا البته یک دلایلی مثل حمایت از تیم ملی و یا مبارزه با فساد برای سفرشان می‌تراشند اما دلیل واقعی‌اش همان بود که عرض کردم. عیب هم ندارد به هر حال یک‌سری خودشان دارند می‌روند، یک‌سری با پول دیگری می‌روند و یک‌سری هم دست می‌کنند توی جیب ملت و چندهراز دلار ناقابل برمی‌دارند و می‌روند برزیل استخوان می‌ترکانند و برمی‌گردند و احتمالا یک چیزی هم به عنوان حق ماموریت می‌گیرند که همان‌طور که از نامش پیداست، حق مأموریت است و چون حق است حلال است.

حالا لابد برای شما هم سؤال شده که مگر در برزیل ممکن است چه فسادی اتفاق بیافتد که نیاز به بازرس ویژه داشته باشد. عرض به خدمت‌تان که اصلا خود غرب، آن هم غربی که گرم باشد یعنی فساد! به هر حال همه جا فساد است. شما یادتان نمی‌آید سال 76 که شبکه‌های اجتماعی وجود نداشت و بحث بهشتی شدن مردم وارد فاز زور و شلاق نشده بود، یکی دو عکس از ابراز احساسات بازیکنان ایرانی نسبت به جایگاه تماشاگران در ملبورن نزدیک بود دودمان‌شان را بر باد بدهد. حالا با این فیس‌بوک و موبایل‌های دوربین‌دار اگر فسادی سر تمرین تیم‌ ملی رخ بدهد و یا ابراز احساسی رخ بدهد، به سرعت رسانه‌یی می‌شود.

پس بهتر است کسی آنجا باشد که بازیکنان و تماشاگران حساب کار دست‌شان بیاید. در ضمن چون برخی از بازیکنان تیم ملی در خارج بازی کرده‌اند و یا در خارج بزرگ شده‌اند گاهی حواس‌شان نیست چه می‌کنند و تا خارج را می‌بینند رفتار خارجکی می‌کنند. برای کنترل این‌گونه فسادها هم نیاز به بازرس ویژه است. واقعا که فساد در برزیل بی‌داد می‌کند. یعنی این‌قدر فساد آنجا هست که اگر کل مجلس هم برود برزیل، خالی از لطف نیست. راستی آنها که به برزیل می‌روند، دل‌شان برای بی‌فسادی وطن تنگ نمی‌شود؟

چند ایرانی همنام حضرت ابوالفضل عباس(ع) هستند؟ 
به گزارش پارس به نقل از سازمان ثبت احوال در سراسر کشور بیش از 556.000 نفر به نام نامی حضرت ابوالفضل(ع) و در حدود 639 هزار نفر نیز به نام زیبای عباس نام‌گذاری شده‌اند.
حدود 330 هزار نفر نیز اسمشان ترکیب با نام عباس است. از القاب و کنیه‌های ایشان سقا، ابوالقاسم، ابوفاضل و ابوالفضائل از جمله اسامی است که ایرانیان عاشق حضرتش برای تقرب جستن به سقاء و علمدار کربلا برای فرزندان خود برگزیده‌اند. عباس، صیغه مبالغ از "عبس" به معنای پر هیبت و چهره در هم کشیده است و نیز به معنای شیر بیشه است.

هر کس نام فرزندش را "عباس" بگذارد و حرمت این نام را نگهدارد به ادب و مروت و هیبت روحانی آراسته می‌شود و حضرت عباس مراد غیبی او می‌گردد، همگان ار او به بزرگی و جوانمردی یاد می‌کنند و در آخرت از شفاعت آن بزرگوار بهره‌مند خواهد شد. آب بعنوان رمز معرفت و دریافت پیام‌های روحانی در زندگی او نقش بسزائی خواهد داشت.

منافقین سر سوری‌ها هم کلاه گذاشتند
"احمد جربا"، رئیس شورای ملی مخالفان دولت سوریه می‌گوید منافقین سر ما را هم کلاه گذاشته‌اند. روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه نوشت: احمد جربا که با "مریم قجر عضدانلو" همسر غیرشرعی سرکرده گروهک تروریستی منافقین دیدار کرده، در پاسخ به این سئوال که چرا این ملاقات را انجام داده؟ گفت اصلا ما متوجه نشدیم که این‌ها به اصطلاح مجاهدین هستند، به ما گفته بودند آن‌ها هم "شورای ملی مقاومت" هستند و همانند شورای ملی سوریه هستند؛ اما حالا تازه فهمید‌ه‌ایم و دوستان آمریکایی و فرانسوی به ما گفتند که چه کلاهی بر سرمان رفته است.

آیا نتانیاهو "بی خیال" حمله به ایران شده؟
به گزارش عصر ایران، روزنامه هاآرتص اسراییل امروز (دوشنبه) با انتشار گزارشی در این‌باره می‌نویسد: پنج‌شنبه گذشته نیروی هوایی اسراییل تمامی فرماندهان و خلبانان ذخیره خود را جمع کرد و از لغو پروازهای آموزشی و تمرینی به دلیل مشکلات بودجه‌ای خبر داد. این پیام بدین معنا بود که تمامی پروازهای آموزشی و تمرینی برنامه‌ریزی شده به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای لغو خواهد شد. یک هفته پیش نیز مشابه همین اقدام برای نیروی زمینی پیش آمد و به فرماندهان این نیرو اطلاع داده شد به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای مانورها و تمرینات نظامی آنها لغو شده است.

هاآرتص می‌نویسد: نتانیاهو در هفته‌های گذشته سر خود را با مساله انتخاب رییس جمهوری بعدی (جانشنین شیمون پرز) گرم کرده است و در این بحران که به نظر می‌رسد برای سیاست همیشگی او برای ترویج مساله حمله به ایران بسیار حیاتی است، دخالت چندانی کرده است. بر اساس این گزارش، لغو پروازهای تمرینی خلبانان ذخیره اسراییلی به این معنا است که تا اطلاع ثانوی و حل مشکل بودجه، به هیچ عنوان خبری از مساله حمله احتمالی به ایران نمی‌تواند صحت داشته باشد چون طبق پروتکل‌های نیروی هوایی اسراییل، خلبانان ذخیره باید قبل از انجام عملیات تمرینات لازم را انجام دهند.

هاآرتص می‌نویسد: اگر نتانیاهو می‌خواهد نشان دهد که در موضوع حمله به ایران جدی است باید به هر نحوی شده مساله کاهش بودجه ارتش را حل کند. چون در 5 سال گذشته نخست وزیری او، مساله حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران و آمادگی برای چنین روزی مهم‌ترین دغدغه دولت او بوده است. تنها چهارشنبه گذشته دفتر نتانیاهو از وزرای دفاع و اقتصاد خواست به جای منازعه رسانه‌ای و آشکار درباره بحران بودجه ارتش اسراییل، این مساله را با مذاکرات مستقیم بین خود حل کنند.

تشکر معارضان سوری از رژیم اسرائیل
به گزارش فارس، اکنون برای همه آشکار و معروف شده که گروه‌های تروریستی مسلح فعال در سوریه ابزاری در دست رژیم اسرائیل هستند و برخی از رهبران معارضان سوری اقدام به گشودن کانال‌های ارتباطی با صهیونیست‌ها و گفت‌وگو و مذاکره با آنها کرده‌اند. اما آنچه به تازگی برای همه غافلگیرکننده بود، اقدام معارضان سوری در مرکز لندن به برگزاری تجمعی برای تقدیر و تشکر از رژیم صهیونیستی به خاطر مداوای تروریست‌هایی است که در نبردهای داخل سوریه زخمی می‌شوند.



این معارضان سوری ضمن برگزاری این تجمع با وقاحت پرچم اسرائیل را برافراشته و از این رژیم به خاطر کمک‌هایش به گروه‌های مسلح فعال در سوریه تشکر کردند.
 
جلسه‌ رییس‌جمهور با برخی مدیران بانکی که علنی نشد / حضور سه عضو حزب کارگزاران و اعتدال و توسعه
به گزارش پارس، "حسن روحاني" رييس دولت يازدهم پنج‌شنبه با تعدادي از مديران عامل بانك‌هاي خصوصي و دولتي ديدار داشته كه خبري از اين ديدار هنوز منتشر نشده است. در عين حال، با وجود اينكه كمتر از 30 بانك در كشورمان وجود دارد در اين جلسه از تعداد معدودي از مديران عامل بانك‌هاي دعوت كرده بودند.

پارس مطلع شد كه "عبدالناصر همتي"  مديرعامل و رييس هيات مديره بانک ملي ايران(عضو مركزي حزب كارگزاران) و "مجيد قاسمي" مدير عامل و نايب رييس هيات مديره بانك پاسارگاد (عضو حزب اعتدال و توسعه حسن روحاني)، "علي‌اشرف افخمي" مديرعامل و رييس هيات مديره بانک صنعت و معدن(اخيرانام وي از سوي سخنگوي حزب كارگزاران به عنوان عضو جديد اعلام شد)، "سيدکامل تقوي‌نژاد" رييس هيأت مديره و مديرعامل بانک سپه و "علي ديواندري" مدير عامل بانک پارسيان در اين جلسه حضور داشته‌اند. همچنين ولي‌الله سيف مدير عامل بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، برنامه‌ريزي اين جلسه و اداره آن را بر عهده داشته است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار