راشاتودی :

خشونت های مسلحانه ؛ محصول عادی سازی رفتارهای غیرانسانی در جامعه مسموم آمریکا

هفته دیگری در آمریکا گذشت و تیراندازی دیگری در این کشور رخ داد ، این بار دانشجویی 22 ساله در دانشکده شهر "سانتا باربارا" در ایالت کالیفرنیا قربانی بود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی ؛ این شبکه در پایگاه اینترنتی خود مقاله ای به قلم "جان ویت" ، کارشناس سیاسی ، جغرافیایی و فرهنگ انگلیس ، نوشت : الیوت راجرز ، ویدئویی هفت دقیقه ای از خود منتشر کرده که در آن از انگیزه های خود برای قتل هفت انسان از جمله خودش را توضیح می دهد . حقیقت این است که "راجرز"‌ سفید پوست و محصول یک تربیت ممتاز به شمار می آید . پدر وی یکی از کارگردانان فیلم در هالیوود است . این موضوع نشان میدهد که این تصور که خشونت های مسلحانه در آمریکا مخصوص باندهای خلافکار و در جوامع کم جمعیت و کم درآمد می باشد ، نظریه ای رد شده است . 

تازه ترین مورد از جنایات مسلحانه در کالیفرنیا ،‌ توجه افکار عمومی آمریکا را بر قوانین سهل انگارانه دولت و هر آنچه می توان برای مقابله با این دست حوادث _ که بطور منظم و همیشگی در شهرهای این کشور روی میدهد _ انجام داد ،‌ متمرکز شده است . متمم دوم قانون اساسی آمریکا شامل حق حمل آزادانه سلاح _ با یا بدون مصونیت _ توسط شهروندان می باشد . 

استدلال ها برای این قانون هنگامی تشدید می شود که در کشوری مانند ایالات متحده که ادعای تامین فراگیر امنیت برای شهروندان خود را دارد ، مادری که صبح فرزند خود را به مدرسه می برد مطمئن نیست که کودکش زنده از آنجا به خانه باز می گردد یا نه . مهمتر از همه اینکه زندگی در آمریکا همانند یک مبارزه است که همه مردم علیه یکدیگر اجرا می کنند . 

در ادامه این مقاله آمده است : در فرهنگ آمریکا ظرفیت بالا و قدرتمندی افراد با توجه به تحصیلات ، شغل و درصد خطرپذیری آنان محاسبه می شود و اصطلاحاتی نظیر همدلی ، همکاری ، مهربانی و توجه به دیگران برای انسان های ضعیف استفاده می شود . در فرهنگ این کشور چنین مواردی کشور را رو به تضعیف و تزلزل می کشاند . 

در آمریکا شما آنچه می خواهید را بدست نمی آورید بلکه هر آنچه قدرت بدست آوردن آن را داشته باشید ،‌ خواهید داشت . بدست آوردن قدرت نیز جز با داشتن بی رحمی ، رقابت با دیگران ، خودخواهی و زرنگ تر بودن نسبت به سایر رقبا (!) بدست نمی آید . 

بعلاوه اینکه ایالات متحده کشوری است که بیش از 40 میلیون فقیر در آن زندگی می کند و اختلاف طبقاتی میان ثروتمند و فقیر در آن در مقایسه با بسیاری دیگر کشورها فاحش است  . 



انتهای پیام /
برچسب ها: خشونت ، سلاح ، تسلیح ، مسلح ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار