جلالی در دیدار با رئیس مجلس مالی:

اتحادیه بین‌المجالس اسلامی فرصت خوبی برای تحکیم روابط پارلمانی کشورهای اسلامی است

رئیس مجلس مالی با کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دیدار و خواستار استفاده از تجربیات دیپلماتیک ایران در برگزاری دهمین دوره اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی در کشور خود شد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران،، "ایسا کادیسیب" رئیس مجلس مالی و هیات همراه امروز دوشنبه 12 خرداد ماه با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با کاظم جلالی رئیس این مرکز دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
جلالی در این دیدار با اشاره به برگزاری دهمین دوره اتحادیه بین‌المجالس در کشور مالی گفت: امیدوارم از ظرفیت‌های این اتحادیه و همچنین جنبش عدم ‌تعهد که هر دو کشور ایران و مالی عضو آن هستند، استفاده شود.
 
وی ادامه داد: اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی فرصت خوبی برای توسعه روابط بین‌المللی و تحکیم روابط پارلمانی کشورهای اسلامی است.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: قاره آفریقا برای جمهوری اسلامی ایران منطقه جغرافیایی استراتژیک و بااهمیتی بوده و ایران سعی داشته با کشورهای آفریقایی روابط مستحکمی داشته باشد.
 
جلالی در ادامه با اشاره به برگزاری اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در مالی افزود: این اجلاس باعث ارتقای تعاملات سیاسی و اقتصادی بین کشورهای اسلامی خواهد شد.
 
وی افزود: برگزاری اجلاس مجالس کشورهای اسلامی در آفریقا و کشور مسلمان مالی اثرات خوبی برای تحکیم روابط بین کشورها و گسترش روابط داشته باشد.
 
رئیس مجلس مالی نیز در ادامه این دیدار با تقدیر از برگزاری نهمین دوره اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی در ایران گفت: امیدواریم بتوانیم از تجربیات دیپلماتیک ایران در برگزاری دهمین دوره اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی در مالی استفاده مطلوبی داشته باشیم.
 
ایسا کادیسیب با اشاره به اینکه آموزش لازمه پیشرفت و توسعه در کارها است، افزود: توانایی‌های ایران در زمینه‌های مختلف به ویژه در توسعه بهداشت و پزشکی می‌تواند به توسعه کشور مالی کمک کند.
 
وی در پایان این دیدار یادآور شد: برگزاری موفق دهمین دوره اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی باعث خواهد شد نمادی از مبارزه با تروریسم جهانی نمایان شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: رییس ، جلالی ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار