"مرکل" انگلیس را متعلق به اتحادیه اروپا دانست

"آنگلا مرکل"صدر اعظم آلمان در واکنش به تهدید انگلیس درباره خروج از اتحادیه اروپا در صورت دستیابی "یونکر" به ریاست کمیسیون اروپایی گفت که بود و یا نبود انگلیس در اروپا برای برلین اهمیت داشته و این کشور به این اتحادیه تعلق دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "راینیشه پست"؛  دفتر صدر اعظم آلمان در بیانیه روشنی اعلام کرد که مرکل می‌خواهد انگلیس منتقد اروپا را با وجود اختلافات بر سر جانشینی ریاست کمیسیون اروپایی یقینا در این اتحادیه نگه دارد.
 
"استفان زایبرت" سخنگوی دولت آلمان امروز(دوشنبه) در برلین اظهار داشت که این مسئله که آیا انگلیس در اتحادیه اروپا هست یا نه برای صدر اعظم و دولت آلمان اهمیت دارد.
 
وی افزود: ما بر این عقیده‌ایم که انگلیس به اتحادیه اروپا تعلق دارد و سهم مهمی را در این اتحادیه ایفا می کند. هر کشور عضو این اتحادیه گهگاهی به شریکی سخت تبدیل شده و در مسیر منافع خود قدم می گذارد، آلمان هم گاهی اوقات چنین روندی را در پیش می گیرد.
 
به گزارش هفته نامه "اشپیگل"، "دیوید کامرون"، نخست وزیر انگلیس تهدید کرده است که در صورت دستیابی "ژان کلود یونکر" نامزد محافظه کار ریاست کمیسیون اروپایی به این سمت، انگلیس از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.
 
سخنگوی دولت آلمان همچنین تصریح کرد که مرکل در کنار حمایت های خود از "یونکر" در این راستا کار می کند که این رویکرد وی با روح اروپایی تطبیق داشته باشد و در این مسیر طی شود.این بدین مفهوم است که با همه گفتگو شود و همچنین نگرانی و تردید برخی کشورهای عضو اتحادیه در این باره به راحتی نادیده گرفته نشود.
 
"توماس اوپرمن"، رئیس فراکسیون سوسیال دموکرات آلمان از مرکل درخواست کرده است که در برابر تهدیدهای کامرون در مخالفت با انتخاب "یونکر" به عنوان رئیس کمیسیون اروپایی تسلیم نشود.
 
وی در این راستا اظهار داشت، این مضحک است که ما حدود یک هفته در این باره بحث می کنیم که آیا پیروز انتخابات پارلمانی اروپا(یونکر) باید رئیس کمیسیون اروپایی شود.
 
وی همچنین تصریح کرد که به دلیل تهدیدات کامرون، اروپا نباید اصول دموکراتیک خود را زیر سوال قرار دهد. قرارداد اتحادیه اروپا هیچ حق وتویی را برای انگلیس در نظر نگرفته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار