رئیس جمهور پاکستان بر تقویت همکاری‌های دو جانبه با تهران تاکید کرد

رئیس جمهور پاکستان تاکید کرد: اسلام آباد علاقه زیادی برای گسترش روابط و همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپرس تی وی؛  ممنون حسین رئیس جمهور پاکستان امروز دوشنبه در نشست مشترک نمایندگان مجلس ملی و سنای این کشور تصریح کرد: پاکستان به دنبال افزایش تعامل با ایران است و این هدف را از طریق مسیر تعیین شده در روابط نزدیک دو کشور در گذشته دنبال خواهد کرد.
 
 وی سفر اخیر نواز شریف نخست وزیر پاکستان به تهران را مفید و سودمند ارزیابی کرد و گفت: مقام های رسمی ایران و پاکستان دیدگاه های خود در خصوص همکاری نزدیک تر را بررسی و مورد تبادل نظر قرار داده اند. گسترش همکاری های ایران و پاکستان به نفع ثبات و توسعه منطقه است.
 
نخست وزیر پاکستان اخیرا در راس هیاتی بلند پایه به تهران سفر کرده است. رئیس جمهور پاکستان در ادامه نسبت به تکمیل پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان ابراز اطمینان کرد و گفت: اجرای این پروژه موجب تقویت روابط دوستانه دو کشور خواهد شد.
 
بر اساس قرارداد اولیه امضا شده بین ایران و پاکستان قرار است نخستین محموله گاز صادراتی ایران تا پایان امسال به پاکستان عرضه شود. ایران پیش از این 900 کیلومتر از این خط لوله انتقال گاز را اجرا کرده و منتظر تکمیل 700 کیلومتر باقی مانده از سوی پاکستان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار