کارشناس امور بانکداری عنوان کرد :

لزوم اصلاحات ساختاری به منظورحمایت بانکها از "تعاون"

کارشناس امور بانکداری گفت : عدم برابری هزینه های بخشهای اقتصادی از جمله تعاون با سود بانکها از یک طرف و حفظ سود بانکها از طرف دیگر سبب شده تا بانکها آن طور که با ید حامی تعاون نباشند.


مجید رضایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به وظایف برخی بانکها برای تآمین مالی زیر بخشهای مشخصی از تولید مثل کشاورزی و تعاون گفت : مشکل از بانک مد نظر حامی تعاون نیست بلکه در تمام بخشهای اقتصاد است که خود را در بانک نشان می دهد .

این کارشناس امور بانکی ادامه داد : مسئولیت بر عهده یک بخش نیست بلکه بخشهای مختلف اقتصاد در این زمینه دخیل هستند . از طرفی هزینه های بخشهای اقتصادی از جمله تعاون با سود بانکها برابری نمی کند و از طرف دیگر بانکها هم باید به فکر سود خود باشند .

رضایی با بیان اینکه خود بخش تعاون هم در این زمینه دارای نواقصی است گفت : در این رابطه خود بخش تعاون هم نواقصی دارد که برای حل این تقصان باید قبل از تآسیس بانک حالا نه فقط در حوزه تعاون در تمام زیربخشهای اقتصادی کار کارشناسی دقیق در این زمینه صورت گیرد .

وی با بیان اینکه باید با تآکید بر منابع مالی بانکها حمایت بانکها از تعاون صورت گیرد تصریح کرد : کار کارشناسی باید با توجه به زمان بندی منابع مالی و درامدهای بخش تعاون صورت گیرد تا بانک به بازپرداخت منابع خود از سوی بخش تعاون اطمینان کامل داشته باشد .

این کارشناس امور بانکی تآکید کرد : وزارت خانه مربوط به بخش تعاون هم باید با بانکها همکاری لازم را داشته باشد چرا که بحث تعاون با بحثهای مالی گره خورده است .

رضایی اضافه کرد : بیشتر مشکلات در این زمینه ساختاری است که لزوما مربوط به بانکها نمی شود . برای مثال تصمیمات غلط سیاستهای پولی به ساختار بانکها صدمه زده است که باید کوشید با ورود سرمایه های اندک در تعاون به عرصه بانکداری از این صدمات کاست .

وی در پایان گفت : باید براورد مورد نظر توسط کارشناسان صورت گیرد تا ضمن حفظ سود بانکها ، به کمک بانکها به بخش تعاون امیدوار بود .
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار