رودهن/

فرصت کاری از سرمایه گذاران گرفته نشود

معاون برنامه ‌ریزی و اشتغال استاندار تهران گفت: امروز باید با سرمایه‌ گذاران شفاف رفتار شود و فرصت کار از آنها گرفته نشود.

نعمت ‌الله ترکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: نظام اداری کشور معیوب است و خود مسئولان نیز عیب آن را می‌ دانند ولی در صدد برطرف ساختن این عیوب نیستند.

وی ادامه داد: کشت گل محمدی، صنعتی مطالعه ‌شده است و در شهرستان فیروزکوه نیز قابلیت سرمایه ‌گذاری و اجرا دارد.

ترکی این صنعت را دارای ارزش افزوده بسیار بالا دانست و افزود: در راستای اجرای این طرح، باید موارد تکمیلی هم دیده شود؛ توجه به صنایع تکمیلی بخش کشاورزی از موارد مهمی است که همواره باید در دستور کار باشد و علاوه بر آن،‌ حمایت‌ ها و پشتیبانی از سرمایه‌ گذاران در این بخش به دست فراموشی سپرده نشود.

معاون برنامه‌ ریزی و اشتغال استاندار تهران افزود: امروز علت اینکه جوانان و نسل جدید گرایشی به فعالیت در حوزه کشاورزی ندارند، این است که مشاهده می ‌کنند پدرانشان پس از سال ‌ها فعالیت در حوزه کشاورزی، با مشکلات عدیده‌ ای مواجه هستند.

وی ادامه داد: جوانان در برهه کنونی ثمری در فعالیت‌ های کشاورزی نمی ‌بینند و از همین رو، پایشان را از این حوزه بیرون کشیده‌ اند.

ترکی افزود: حمایت‌ ها و پشتیبانی از سرمایه ‌گذاران بخش کشاورزی به دست فراموشی سپرده نشود.

معاون برنامه‌ ریزی و اشتغال استاندار تهران تصریح کرد: در حوزه کشاورزی در شهرستان‌ های استان تهران باید چهار عامل مد نظر قرار گیرد و بدانیم که آب، زمین، نیروی کار و سرمایه از اصول مهم در کار کشاورزی است و اگر یکی از این عوامل در دسترس نباشد، نمی‌ توان طرحی را با موفقیت حتمی اجرایی کرد.

وی ادامه داد: ‌زمین یکی از ارکان مهم کار کشاورزی است و وجود آن باید در هر طرحی در این حوزه مد نظر باشد؛ برای اجرای پروژه‌ های کشاورزی، باید آمایش و جانمایی خوبی در بخش زمین انجام شود و اراضی قابل کشت در شهرستان شناسایی شود.

ترکی ‌با تأکید بر رفع مشکلات بخش کشاورزی با نگاه به سه عامل دیگر یعنی آب، نیروی کار و سرمایه، افزود: وقتی خودمان نمی ‌توانیم در بدنه دولت طرحی را عملیاتی سازیم، باید با قید موارد قانونی، کار را به سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی سپرد تا آنها وارد میدان عمل شوند/س.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.