رودهن/

ارائه طرح اضافه شدن تبصره درآمدی شوراها به مجلس

عضو شورای عالی‌ استان‌ ها از ارائه طرح اضافه شدن طرح جدید یک تبصره جدید به ماده 39 مالیات‌ های قانون اساسی به دلیل تأمین منابع پایدار درآمدی شوراها به مجلس خبر داد.

مهدی درویشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در این زمینه شورای عالی استان ‌ها، طرح جدید را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

وی ادامه داد: در این طرح قرار شده است که یک تبصره جدید به ماده 39 مالیات ‌های قانون اساسی اضافه شود.

درویشی افزود: بر اساس این تبصره دو درصد از مالیات طرح ‌ها و برنامه ‌های خارج از محدوده حریم شهرها به شوراهای اسلامی تعلق پیدا می‌ کند کهطبق این تبصره شهرداری ‌ها وظیفه دارند دو درصد از مالیات بر ارزش افزوده خود را به شوراهای فرادستی بدهند.

عضو شورای عالی استان‌‌‌ ها با بیان اینکه 126 هزار عضو شورای اسلامی در سراسر کشور وجود دارد، افزود: شوراهای اسلامی در شهرستان‌ ها بودجه‌ ای ندارند و تنها بودجهشورای اسلامی شهر است که از شهرداری ‌ها تأمین می ‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تصویب این تبصره، شوراها بتوانند حق ‏الجلسات و هزینه‌ های جاری خود را تأمین کنند، افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب این طرح همکاری کردند واز دیگر نمایندگان نیز انتظار می ‌رود همراهی بیشتری با شوراهای اسلامی داشته باشند.

درویشی با بیان اینکه شوراهای اسلامی به عنوان یک اصل قانون اساسی به شمار می ‌روند، افزود: شوراها مجموعه‌ منتخبانی هستند که مورد اعتماد مردم واقع شده‌ اند وامیدواریم با همراهی مجلس شورای اسلامی و دولت، منبع پایداری برای هزینه‌ های جاری شوراهای اسلامی تأمین کنیم/ س


برچسب ها: تبصره ، درآمد ، شورا ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.