المنار:

شعبه‌های اخذ رأی مملو از حضور رأی‌دهندگان سوری است

شعبه های اخذ رأی در سوریه از لحظات اولیه آغاز انتخابات ریاست جمهوری سوریه مملو از رأی دهندگانی است که منتظرند رأی خود را به صندوقها بیاندازند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازالمنار، شعبه های اخذ رأی در سوریه از لحظات اولیه آغاز انتخابات ریاست جمهوری سوریه مملو از رأی دهندگانی است که منتظرند رأی خود را به صندوقها بیاندازند. 

شبکه تلویزیونی المنار  با اعلام این خبر افزود انتخابات از ساعت هفت به وقت محلی در همه استانهای سوریه به غیر از رقه آغاز شده است.

"محمد عید "خبرنگار شبکه المنار در دمشق گفت : سوریها از پیش از آغاز انتخابات به شعب اخذ رأی مراجعه کرده اند.

وی افزود مردم از بیش از یکساعت قبل از انتخابات در شعبه های اخذ رای صف کشیده اند و منتظرند تا رأی بدهند.

ریاض رئیس شعبه اخذ رأی در منطقه اسکان عسکری گفت : " سوریه در حال جشن ملی است مردم از پیش از آغاز رأی گیری در شعبه های اخذ رأی  حضور یافتند تا رئیس جمهور را انتخاب کنند. ما همه تسهیلات لازم را فراهم کرده ایم تا مردم در انتخابات شرکت کنند."

ریاض سپس درباره جزئیات و چگونگی رأی دادن توضیح داد.

یکی از رأی دهندگان گفت: "هر سه نامزد خوب هستند اما بشار اسد یک رهبر ورزیده و باتجربه و سرشناسی است."

یک نفر دیگر گفت:" انتخابات ساعت هفت شروع شده است و به خوبی به پیش می رود."

سومر حاتم خبرنگار شبکه المنار در لاذقیه گفت انتخابات در لاذقیه نیز همانند سایر شهرها از ساعت هفت آغاز شده است. مردم از لحظات اولیه حضور گسترده ای در پای صندوق‌های رأی دارند. 962 شعبه اخذ در استان لاذقیه در نظر گرفته شده است.صدها هزار سوری که به علت اوضاع این کشور به این استان مهاجرت کرده اند جزو شرکت کنندگان هستند.

رفعت محمد مسئول برگزاری انتخابات در لاذقیه گفت:" مردم در سطح گسترده ای در پای صندوق‌های رأی حاضر شده اند . این انتخابات سوریه را به ساحل امن خواهد رساند و سیلی به همه غربی ها و برخی عربها و ترکها خواهد بود."

رفعت سپس درباره جزئیات مربوط به موارد فنی انتخابات توضیح داد و گفت:" اگر همه رأی دهندگان نتوانند رأی بدهند تمدید خواهد شد."

یکی از رأی دهندگان گفت:"ما آمده ایم به بشار اسد و به امنیت و ثبات کشور رأی بدهیم. ما به تهدیدات اهمیت نمی دهیم و در انتخابات شرکت کرده ایم . ما به رهبر و ملت خود مطمئن هستیم."

"حسام علی" خبرنگار شبکه المنار در حلب نیز گفت: مردم از لحظات آغاز انتخابات حضور خوبی دارد در انتخابات دارند. 

تدابیر امنیتی نیز برای تأمین  امنیت انتخابات اندیشیده شده است. شعبه های اخذ رأی نیز در مناطق  امن و به دور از تیرراس حملات خمپاره ای در نظر گرفته شده است. مردم حلب با وجود اوضاع امنیتی این  شهر از پیش از آغاز انتخابات برای حضور در انتخابات و دادن رأی اصرار می کنند و آن را یک وظیفه ملی و حق خود می دانند.

یک شهروند در دمشق در شعبه اخذ رأی گفت:" امیدواریم بشار اسد راهی را که آمده ایم کامل کند و سوریه را به ساحل نجات برساند. به خواست خدا سوریه را دست به دست هم با رهبری بشار اسد بازسازی می کنیم."

یک رأی دهنده دیگر گفت:" بشار اسد رئیس جمهور شایستگی خود را در مقابل اعراب و جامعه بین المللی ثابت کرد. ما از بشار اسد برای کامل کردن راهی که آمده ایم حمایت می کنیم. ما به بشار اسد رأی می دهیم او یک انسان بزرگ و شایسته ای است و در مقایسه با دو نامزد دیگر اصلح است. باید از او حمایت کنیم شایستگی خود را برای رهبری کشور در این مرحله دشوار ثابت کرده است. "

یک رأی دیگر گفت:" ما آمده ایم تا رئیس جمهوری را که مناسب می بینیم انتخاب کنیم انتخاب ما نیز دکتر بشار اسد است او حامی سوریه است. صبح زود آمده ام تا به وظیفه ملی خود  عمل کنیم در فضایی دموکراتیک این انتخابات برگزار می شود."


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار