لرستان/

احیا 22 طرح نیمه کاره استان لرستان با 24 هزار و 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری

استاندار لرستان گفت: از آغاز فعالیت دولت یازدهم، 22 پروژه عمرانی نیمه کاره با میانگین شش سال تعطیلی در این استان با سرمایه گذاری 24 هزار و 700 میلیارد ریال احیا و دوباره فعال شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ هوشنگ بازونددیروزدر جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان لرستان که با حضور معاون اول رییس جمهوری در خرم اباد برگزار شد، افزود: از جمله این طرح ها می توان به مجتمع کشت و صنعت لرستان اشاره کرد که پس از 15 سال تعطیلی با سرمایه گذاری 200 میلیون دلار و اشتغالزایی یک هزار و 500 نفر، احیا و فعال شده است.
وی اظهار کرد: پروژه راه اهن دورود - خرم اباد - اندیمشک نیز از دیگر پروژه های نیمه کاره استان لرستان است که پس از سه سال تعطیلی با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به عنوان مجری و 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری، عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
استاندار لرستان گفت: کارخانه فارسیت دورود ، سد مروک، منطقه ویژه اقتصادی ازنا، کارخانه داروسازی بایرافلاک، کمربندی شهر بروجرد، دو طرح عمران شهری در خرم اباد و سد ایوشان از دیگر طرح های عمرانی نیمه کاره و تعطیل شده استان لرستان بودند که با اغاز بکار دولت تدبیر و امید و پیگیری های انجام شده، احیا و دوباره فعال شده اند.
وی با اشاره به برخی شاخص های توسعه نیافتگی استان لرستان، تصریح کرد: سهم لرستان از تولید ناخالص ملی 1.13 درصد با رتبه 21 استان های کشور و سرانه درآمدی استان لرستان 48 درصد میانگین کشوری است که این عوامل نشاندهنده مشکلات و کمبودهای موجود دراین استان است.
نماینده عالی دولت در لرستان با اشاره به اینکه بیش از 12 میلیارد مترمکعب روان اب در استان لرستان وجود دارد، افزود: برغم این ظرفیت گسترده، از مجموع 800 هزار هکتار اراضی کشاروزی استان لرستان، تنها 25 درصد آن به صورت آبی کشت می شود و مابقی اراضی زراعی استان دیم هستند.
بازوند گفت: درهمین حال بهره مندی از ذخایر عظیم و غنی سنگ های ساختمانی و تزیینی، معادن قیر طبیعی، وجود پنج هزار اثر تاریخی و طبیعی گردشگری و فرهنگی، 2500 کیلومتر رودخانه و آبراه و عبور کریدور اصلی ترافیکی شمال به جنوب کشور از لرستان و وجود 600 کیلومتر از خطوط لوله انتقال نفت و انرژی کشور، تنها بخشی از ظرفیت ها و قابلیت های ویژه و منحصربفرد لرستان برای رشد و توسعه اقتصادی پایدار است.
استاندار لرستان همچنین اظهار کرد: میزان معوقات بانکی استان لرستان نیز حدود 980 میلیارد تومان است که 42 درصد ان مربوط به تسهیلات اعطایی به طرح بنگاههای زودبازده است و این درحالی است که در اجرای این طرح نیز بیش از 60 درصد انحراف وجود دارد.
استاندار لرستان گفت: عملیات احداث 10 سد با میانگین 44 درصد پیشرفت فیزیکی دراین استان درحال انجام است که تکمیل و بهره برداری از این سدها نقش مهمی در ذخیره سازی روان ابها و توسعه و رونق بخش کشاورزی استان دارد.
بازوند گفت: موافقت دولت با تخصیص 1.6 میلیارد مترمکعب آب از مجموع روان ابها و رودخانه های موجود در استان لرستان نیز یکی از نیازهای لازم برای تبدیل اراضی زراعی دیم استان لرستان به اراضی کشاورزی آبی است.
انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: احیا ، طرح ، نیمه کاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.