کیانوش باقری: نمی‌دانستم داروها نیروزا هستند/ مربی همیشه ما را تهدید می‌کرد حرفی نزنیم

وزنه‌بردار نوجوان کشورمان گفت: ما این داروها را همیشه مصرف می‌کردیم و اطلاعی از نیروزا بودن آن‌ها نداشتیم.

کیانوش باقری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص مثبت شدن دوپینگ چهار هم تیمی خود گفت: من و دوستانم 5- 6 سال است که زیر نظر این مربی در شهرستانمان تمرین می‌کنیم و او با سوءاستفاده از اعتماد ما مدت‌ها داروهایی را با این عنوان که بسیار خوب هستند و دوپینگ محسوب نمی‌شوند به ما می‌داد تا مصرف کنیم و ما هم بدون‌ اینکه اطلاع دقیق و شناختی از این داروها داشته باشیم استفاده می‌کردیم.

وزنه‌بردار نوجوان کشورمان افزود: وقتی جواب آزمایش مهدی فروتن مثبت اعلام شد، فهمیدیم داروی مصرفی استونازول بوده و اثرش تا ماه‌ها در بدن می‌ماند و شاید بتوانم بگویم خوشبختانه من خیلی قبل‌تر از دوستانم، این دارو را مصرف کردم که در زمان مسابقه و‌ آزمایش اثری از آن در بدنم نمانده بود.

باقری یاد‌آور شد: در اوایل اردوی تیم ملی، این مربی برای مدت کوتاهی در تمرینات ما حضور داشت و در همان زمان به میل خود از  ورزشکاران 250 تومان دریافت کرد و آن‌ها را به آزمایشگاهی در خیابان پاسداران برد و پس از چند روز اطلاع داد که مشکلی نیست و بچه‌ها می توانند با خیال راحت به تمرینات ادامه دهند.

وزنه‌بردار ملی‌پوش کشورمان بیان کرد: پس از مسابقات تایلند از وزنه‌ برداران تست دوپینگ گرفتند و بعد از مدتی فروتن اولین کسی بود که اسمش به عنوان وزنه‌بردار دوپینگی اعلام شد وقتی وزنه‌برداران از این موضوع مطلع شدند،  به توکلی گفتند که مربیشان در شهرستان داروهایی به آن‌ها داده و همیشه تهدید می‌کرد که جایی حرفی در این مورد نزنند.

دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا گفت: قبل از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در ایران این آزمایش انجام شد ولی چیزی نشان داده نشد و با خیال آسوده به مسابقات اعزام شدیم ولی پس از تکرار این آزمایش توسط مسؤلان وادا در تایلند جواب مثبت اعلام شد.

وی در پایان گفت:‌ این مربی همیشه ما را تهدید به اخراج از باشگاه شهرمان می‌کرد و بالاخره این کار را هم کرد و در حال حاضر مجبوریم که برای تمرین تا ساری برویم؛ ای کاش همان زمان به توکلی اطلاع داده‌ بودیم تا همه‌چیز بدون سروصدا پیگیری می‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار