روزنامه الدیار مدعی شد؛

عدم دیدار با "عبدالله بن عبدالعزیز"؛دلیل به تعویق افتادن سفر "ظریف" به عربستان سعودی

روزنامه الدیار در مطلبی نوشت دلیل به تعویق افتادن سفر وزیر امورخارجه ایران به عربستان نبود برنامه برای دیدار با پادشاه این کشور بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه الدیار لبنان روز سه شنبه در مطلبی نوشت: ایران خبر به تعویق افتادن "محمد جواد ظریف" به عربستان سعودی را به رغم اینکه این سفر در چارچوب نشست شورای همکاری خلیج فارس و نه نشست‌های دو جانبه بین ریاض و تهران به شکل مثبتی اعلان کرد.

این روزنامه با اشاره به اینکه "حسن روحانی" در زمان انتخابش به عنوان رییس جمهوری ایران در سال گذشته تمایل خود را برای سفر به ریاض در ضمن موسم حج ابراز داشته بود که در راستای دیدار‌های دوجانبه دو کشور برای حل اختلافات نبود افزود: ایران از سفر مقامات این کشور به عربستان استقبال کرده بود اما وزارت امور خارجه این کشور اطلاع یافت که دیدارهای وزیر امورخارجه با مقامات عربستان شامل دیدار با "عبدالله بن عبدالعزیز" نمی‌شود و به همین دلیل سفر "محمد جواد ظریف" به تعویق افتاده است.

الدیار نوشت: موضوعات اختلافی بین ریاض و تهران دیدارهای دوجانبه مقامات ایران با پادشاه عربستان را می‌طلبد.

این روزنامه لبنانی به نقل از برخی منابع مدعی شد : به تعویق افتادن سفر وزیر امورخارجه ایرن به عربستان سعودی به دور از امور تشریفاتی است و به تداوم اختلافات دو کشور به ویژه در پرونده‌های عراق و یمن بازمی‌گردد.

روزنامه الدیار در بخش دیگری از مطلب خود نوشت: ایران این موضع را که این کشور با هر کسی که "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله برای ریاست جمهوری لبنان تایید کند، موافق است به اطلاع تمامی طرف‌ها رسانده و ایران به هیچ وجه در امور داخلی لبنان دخالت نخواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: عادی ، ظریف ، عراق ، عربستان ، یمن ، سید ، حسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار