هاشمی در"همایش امام خمینی(ره) احیاگر هویت زن مسلمان":

اندیشه بلند امام زمینه حضور زنان در تمامی عرصه‌ها را فراهم کرد

هاشمی گفت: اندیشه بلند امام در مقوله زنان سبب شد که زمینه برای حضور آنان در عرصه‌های مختلف فراهم شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ "فاطمه هاشمی" فعال سیاسی در همایش امام خمینی(ره) احیاگر هویت زن مسلمان با بیان اینکه امام همانطور که ابداعاتی را درباره مسائل مختلف داشتند، درباره مقوله زنان نیز نوآوری‌های جدیدی را به وجود آوردند گفت: اندیشه بلند  امام در مقوله زنان سبب شد که زمینه برای حضور آنان در عرصه‌های مختلف فراهم شود.
 
وی افزود: روش امام و حرکت ایشان باعث شد که دیدگاه برخی از متدینین که معتقد بودند زنان باید در خانه بمانند تغییر کند بنابراین ما اگر محور اندیشه امام را در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که چه قد‌م‌هایی از سوی ایشان در زمینه زنان برداشته شده است.
 
هاشمی تاکید کرد: اندیشه‌ای که در زمینه زنان از سوی امام خمینی(ره) بعد از انقلاب به وجود آمد، متاسفانه با توجه به شیبی که داشت در شرایط فعلی با روند کندتری پیش می‌رود لذا انتظار است که مسئولین در این زمینه تلاش بیشتری را اتخاذ کنند.  
 
وی افزود: یکی از محورهای اندیشه امام خمینی(ره) مبارزه با ظلم بود و امام اعتقاد داشت باید با ظلم برخورد کرد، بنابراین صحبت‌های امام و انقلابی که در کشورمان رخ داد، به دنیا نشان داد که کشورهای منطقه نیز باید در جهت مبارزه با دیکتاتورها وارد عمل شوند.
 
هاشمی تصریح کرد: با حرکتی که امام در کشورمان آغاز کرد، ما توانستیم برخی از سنت‌های غلط را ریشه کن کنیم.
 
وی با بیان اینکه امروز حرکت‌های برخی از افراد به مانند طالبان در قبال زنان و دختران مسلمان خلاف قانون اسلام است تصریح کرد: ما باید از قوانین اسلامی به طور صحیح و درست استفاده کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: هاشمی ، شیب ، تند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار