امین زاده در "همایش امام خمینی(ره) احیاگر هویت زن مسلمان" خبرداد

پیشنهاد ایران به دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی برای انتخاب یکی از معاونین خود از میان بانوان

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران به دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی پیشنهاد داده است که یکی از معاونین خود را از بانوان مسلمان انتخاب کند تا فضا برای حضور این بانوان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ "الهام امین زاده" معاون حقوقی رئیس جمهور در همایش امام خمینی(ره) احیاگر هویت زن مسلمان گفت: شاید بزرگداشت امام خمینی برای ما یک جنبه ایمانی و اعتقادی پیدا کرده و ما همیشه در 14 و 15 خرداد به دلیل از دست دادن امام غمگین هستیم ولی سعی می‌کنیم با گرامیداشت یاد وی خودمان را تسکین دهیم.
 
وی افزود: امام با تمام تحریم‌هایی که علیه ایشان وجود داشت آرامش در نهادشان بود به همین جهت در کلیه نظراتی که علیه شان بیان می‌کردند آرامش خود را حفظ می‌کردند.
 
معاونت حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: امام همواره درباره هجمه‌هایی که از سوی گروهی که زنان را محبوس می‌کردند و گروهی که معتقد به بی‌بند و باری زنان بودند آرامش را حفظ می‌کردند و با تمام وجود اعتقاد داشتند که زنان باید حضوری موثر در جامعه داشته باشند.
 
امین زاده تاکید کرد: اندیشه‌های امام خمینی(ره) سبب شد تا ویژگی‌های عاطفی، انسانی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی زنان مسلمان به صورت شفاف و صریح نشان داده شود.
 
وی تاکید کرد: امام راهی را به بشریت معرفی کرد که در آن افراط نبود و اعتقاد داشت که زنان باید در جامعه حضور داشته باشند.
 
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه حقوق زن مسلمان از ابعاد مختلف در کلام امام وجود داشت گفت: امام اعتقاد داشتند که زنان باید در مشارکت سیاسی حضور داشته باشند، به گونه‌ای که شاهد بودیم بارها فرمودند که در ساخت نظام و جامعه همه زنان نقش اساسی را دارند.
 
وی تاکید کرد: از نظر حقوقی امام اعتقاد داشتند که در مقوله زنان باید نگاه‌مان براساس قرآن و سیره باشد، چنانکه ایشان بارها تاکید کرده بودند که میان زن و مرد تفاوتی وجود ندارد.
 
امین زاده با بیان اینکه امام بارها تاکید کرد، زن در همه موارد از حقوق انسانی برخوردار است اظهار داشت: امام معتقد بود زن در کنار مرد باید به تعالی برسد و بر این نکته نیز تاکید داشت که اسلام مخالف حضور زنان در جامعه نیست.
 
معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: واقعیتی که امام در طول حیات خود تبیین کرده بودند، توجه به این نکته بود که امور سیاسی مخصوص یک طبقه نیست.  
 
امین زاده خاطرنشان کرد: درباره ساختار حکومت اجتماعی نیز امام معتقد بودند زن می‌تواند در ساختار حکومت اجرایی نقش داشته باشد و همچنین می‌تواند در مقوله فرهنگی تاثیرگذار باشد.
 
معاونت حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه ما در صنعت هسته‌ای در قوانین موضوعه خود از اندیشه‌های امام خمینی(ره) بهره بگیریم تصریح کرد: به دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی پیشنهاد داده‌ایم که یکی از معاونین خود را از بانوان مسلمان انتخاب کند و فضا را برای حضور آنها در این عرصه نیز فراهم کند که امید داریم موضوع محقق شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: پیشنهاد ، ایران ، معاونین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار