بجنورد/

نصب 158 دستگاه بی تی اس در خراسان شمالی

معاون حقوقي و امور مجلس وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: براي افزايش پوشش تلفن همراه در اين استان 158 دستگاه بي تي اس طبق مصوبه سفر مقام معظم رهبري نصب مي شود.

 


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، مرتضي برادي در نشست بررسي مشكلات زير ساخت مخابرات استان كه در دفتر استاندار برگزار گفت: 59 دستگاه در مركز استان ، 42 دستگاه در مناطق روستايي ، 13 دستگاه در مناطق مرزي و مابقي در نقاط شهري نصب مي شود .

وی افزود: اكنون 110 دستگاه بي تي اس در استان خراسان شمالي فعال است و با نصب دستگاههاي در دست اجرا، تمام نقاط كور استان زير پوشش تلفن همراه قرار مي گيرد .

برادی خاطر نشان کرد: براي رفع مشكل اينترنت واحدهاي دانشگاهي نيز طبق نظر استانداري خراسان شمالي با انتقال شبكه فيبر نوري به صورت رايگان زمينه برخورداري از اينترنت پر سرعت فراهم مي شود.

وی افزود:اکنون 103 روستای این استان از شبکه اینترنت پرسرعت برخوردارند و وزرات ارتباطات به دنبال گسترش این شبکه به 300 روستاست.

وی گفت:شرکت مخابرات خراسان شمالی طبق اولویت هایی که استانداری این استان پیش بینی کرده برای تامین زیرساخت ها برای شبکه اینترنت پرسرعت اقدام می کند.

معاون حقوقي و امور مجلس وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: برای رفع مشکل اینترنت واحدهای دانشگاهی نیز طبق نظر استانداری خراسان شمالی با انتقال شبکه فیبر نوری به صورت رایگان زمینه برای برخورداری از اینترنت پرسرعت فراهم می شود.

وی افزود: برای تلفن ثابت نیز از 800 روستای استان حدود 15 روستای 20 خانواری فاقد تلفن ثابت اند که در این روستاها نیز تا پایان نیمه اول سال جاری تلفن ثابت نصب می شود./س

برچسب ها: افزایش ، پوشش ، تلفن همراه ، نصب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.