هوا به مرز ناسالم رسید

4 ایستگاه در شرایط ناسالم قرار گرفت / منشأ گرد و خاک داخلی است

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: با توجه به اینکه این طوفان گذری است اثرات طولانی مدت ندارد.

رستگاری در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران، گفت: طوفانی که از روز گذشته آسمان تهران را فراگرفته است سبب افزایش غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون شده است اما خوشبختانه هنوز در شرایط سالم قرار داریم.
 
وی ادامه داد: طبق آمارهای رسیده از ایستگاه‌های سنجش میانگین کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به 8 صبح امروز ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 92 قرار گرفته و هنوز وارد شرایط ناسالم نشده‌ایم.
 
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران تصریح کرد: البته در 4 ایستگاه پارک رازی (منطقه 11)، پارک سلامت (منطقه 17)، دانشکده تهران (منطقه 6) و شهرک سرچشمه (منطقه 22) هوا از مرز سالم گذشت و در شرایط ناسالم قرار گرفت.
 
رستگاری ادامه داد: منشأ گرد و خاک داخلی بوده و از سمت استان مرکزی به تهران رسیده است و طبق پیش بینی سازمان هواشناسی تا فردا به طور مقطعی در ساعاتی از شبانه‌روز آسمان تهران را تیره خواد کرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این طوفان گذری است اثرات طولانی مدت ندارد اما به شهروندان و به خصوص گروههای حساس (سالمندان، کودکان، بیماران قلبی ریوی) توصیه می‌شود هنگام شروع گرد و خاک و طوفان از تردد در فضای باز خودداری کنند.

انتهای پیام/   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار