راز مجسمه داریوش فاش می شود

مستند « در جست و جوی یک مجسمه » ساخته فرشاد اکتسابی چهارشنبه این هفته ، 14 خرداد ماه ، ساعت 18 در قالب « فانوس» پخش می شود.

 به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه ملی؛ این مستند از مجموعه « جستجوگران پارسه » به تهیه کنندگی عبدالحمید ارجمند انتخاب شده است و به چگونگی کشف مجسمه داریوش در شوشتر بعد از 2500 سال می پردازد.

این مجسمه توسط مصری ها در مصر در زمانی قلمرو ایران بوده، ساخته شده است و در این مستند قصد دارد ارزش و اهمیت این مجسمه که یکی از مهمترین مجسمه های دنیا است را به تصویر بکشد.

مجموعه مستند «جستجوگران پارسه» بر اساس سفرنامه جهانگردانی ساخته شده كه طی 350 سال گذشته به ایران سفر كرده اند. سیاحانی نظیر ارنست، هالستر، سون هدین، دیو لفووا، مارك اسموژنسكی و ریچارد فرای از جمله سیاحانی هستند که بصورت مستند بازسازی و با بازی بازیگران سینما و تلویزیون به بینندگان معرفی می‌شوند. بخش هایی از تصویر برداری این مستند 18 قسمتی در كشورهای سوئد، نروژ، آلمان، فرانسه، انگلستان، آمریكا و لهستان و همچنین مراجعه به بنیاد این سفرنامه‌نویسان غربی و محل زندگی آنها انجام شده است.

عوامل تهیه کننده این مجموعه عبارتند از : عبدالحمید ارجمند ، نویسنده، کارگردان : فرشاد اکتسابی ، تصویر بردار : بابک نعمتیان و سروش مرشدیان، صدابرادر: محمد احمدی ، مدیر تولید: علیرضا علیمردانی .


انتهای پیام/

برچسب ها: قالب ، مجسمه ، آلمان ، فانوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.