جهانگیری تاکید کرد

هماهنگی قوای سه گانه ظرفیتی مناسب برای مبارزه با مفاسد اقتصادی

معاون اول رئیس جمهور گفت: هماهنگی قوای سه گانه نقطه قوت نظام و ظرفیت مناسبی برای تشریک مساعی در پیگیری پرونده‌های تخلفات مالی و مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، "اسحاق جهانگیری" در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر لزوم پیگیری جدی مطالبات معوق بانکی افزود: البته این امر باید با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان و با نگاه کارشناسی دقیق انجام شود.

وی تصریح کرد: تشکیل کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سه قوه برای پیگیری دقیق و مجدانه پرونده بدهکاران کلان بانکی ضروری است.

بر اساس این گزارش، نمایندگان قوه قضاییه نیز در این نشست بر آمادگی و اراده جدی این قوه برای همراهی در وصول مطالبات معوق بانکی تاکید کردند.

در این نشست، بانک مرکزی گزارشی از وضعیت مطالبات غیرجاری شبکه بانکی کشور ارایه کرد و توضیحاتی درباره تشکیل کمیته رسیدگی به مطالبات غیرجاری در بانک مرکزی و عملکرد و اقدامات انجام شده از سوی این کمیته بیان کرد.

بر این اساس، مقرر شد از این پس این کمیته با حضور نمایندگان قوای سه گانه برگزار شود و نتیجه اقدامات خود را به ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گزارش کند.

** از بین رفتن زمینه تخلف در ستاد مدیریت سوخت

همچنین معاون اجرایی رئیس جمهور در این نشست از بررسی‌های صورت گرفته در خصوص عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت طی سال‌های گذشته خبر داد و تاکید کرد با انجام بازرسی و حسابرسی، دستگاه‌های نظارتی گزارش کاملی از تخلفات انجام شده دراین ستاد تهیه کرده و با اقدامات و اصلاحات انجام شده زمینه هر گونه تخلف جدید از بین رفته است.

گفتنی است؛‌ در این نشست نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، وزرای دادگستری و اموراقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، دادستان تهران، رئیس دیوان محاسبات کشور و رئیس سازمان بازرسی کل کشور و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار