حقایق وجود پاد گیتی در کوچکترین ذره‌ی هستی + تصاویر

پادگیتی‌ها به کمک کوچکترین ذره‌ی هستی در اتم شناخته شدند و به کمک آنها می توان حقایقی دیگر را نیز بدست آورد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، اولین بار دیراک مدعی شد که برای هر ذره مادی، پاد ذره ای به همان جرم ولی با بار مخالف وجود دارد. 
 
وی معتقد بود از پیوند این پاد ذره ها، پاد اتم پدید می آید و پاد اتم ها می توانند پاد ماده هایی متناظر با اجسام دنیای مادی بسازند. یعنی مثلاً امکان وجود پاد ستاره ها، پاد کهکشان ها و حتی پاد گیتی ها وجود دارد.



پاد ذره ها دارای بار مخالف با ماده ی معمولی اند. ولی ذراتی که هیچ باری ندارند ( مانند فوتون، ذره ی نور یا گراویتون، که ذره ی گرانش است) نیز می توانند پاد ذره ی خود را داشته باشند. 
 
می بینیم که گرانش پاد ماده ی خودش را دارد و یا به بیان دیگر گرانش و پاد گرانش یک چیزند. بنایراین پاد ماده تحت گرانش باید پایین بیفتند، نه این که بالا بروند. (البته هیچ وقت در آزمایشگاه دیده نشده است) 
 

دانشمندان با بررسی ماهیت ذرات زیر اتمی نشان دادند که گیتی آینه ای p- وارون نمی تواند وجود داشته باشد. برای این نتیجه ی زیر و رو کننده که"سرنگونی پاریته* " خوانده می شود، یانگ و لی برنده ی جایزه ی نوبل فیزیک در سال ۱۹۵۸ شدند. برای فاینمن این نتیجه گیری بدین معنا بود که اگر داریم با رادیو با فضاییان حرف می زنیم، می توان آزمایشی ترتیب داد که فقط از طریق آن ما را قادر می سازد که تفاوت گیتی ها چپ گرد و راست گرد را توضیح دهیم.

سپس فاینمن نشستی تاریخی را که سرانجام بین فضاییان و انسان ها برقرار می شود را تصور کرد. ما در نخستین برخورد به فضاییان می گوییم ، دست راست خود را دراز کنید و بعد با آنها دست می دهیم. اگر فضاییان واقعا دست راست خود را دراز کردند، آنگاه می فهمیم که در انتقال "چپ- راست" و "ساعت گرد- پاد ساعت گرد" به آنها موفق بوده ایم. ولی فاینمن بعدا پرسش نگران کننده ای را مطرح کرد. اگر فضاییان دست چپ خود را دراز کردند چه؟ این یعنی که ما اشتباهی مرگبار انجام داده ایم، یعنی که نتوانستیم مفهوم چپ و راست را منتقل کنیم. بدتر از همه اینکه فضاییان عملا از پاد ماده ساخته شده اند و تمام آزمایشات را وارون انجام داده اند و در نتیجه چپ و راست را قاطی کرده اند. این یعنی که وقتی با آنها دست دهیم، منفجر خواهیم شد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: پادگیتی ، ذره ، جرم ، اتم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.