مدیرعامل فرابورس خبر داد:

اعمال محدودیت‌های فروش "اوراق مسکن" از تیر ماه

مدیرعامل فرابورس گفت: اعمال محدودیت‌های اوراق خرید مسکن صورت گرفته و از تیر ماه محدودیت‌های دوم که فروش اوراق می‌باشد انجام می‌شود.

امیر هامونی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه محدودیتی در مورد خرید اوراق مسکن بیش از 90 برگ اعمال شده است گفت: متقاضیان خرید اوراق مسکن نمی‌توانند در حال حاضر بیش از 90 برگ اوراق مسکن خریداری کنند.
 
وی در ادامه افزود: در حال حاضر محدودیتی نیز برای فروش اوراق مسکن گذاشته شده که از اول تیر ماه اعمال می‌شود.
 
هامونی با بیان اینکه نرم‌افزار معاملات و نرم‌افزار پس از معاملات نیازمند تنظیماتی برای اعمال این سیاست‌ها است گفت: تنظیمات این نرم‌افزارها نیازمند دو تا 3 هفته زمان است که با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته و همکاری شرکت مدیریت فناوری بورس از اول تیرماه این محدودیت به صورت اتوماتیک اعمال می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت فرابورس، در ادامه اظهار داشت: سیاست‌های رسانه‌ای که صورت گرفته توانسته تأثیر بسیار خوبی در بازار ایجاد کند و انگیزه معامله را در بازار به 5 تا 10 درصد برساند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: وجود خریداران واقعی برای تسهیلات مسکن بسیار مهم است و افزایش انگیزه معاملاتی چندان مهم نمی‌باشد با محدودیت دومی که گذاشته شده توانستیم میزان خریداران واقعی اوراق را به 99 درصد برسانیم.
 
هامونی در ادامه خاطرنشان کرد: در بازار تسهیلات مسکن، خریداران اوراق برگه‌های خرید طی دو ماه در بورس نگهداری می‌شود تا در صورتی که متقاضی منصرف شد بتوانند خریداران واقعی آن را خرید کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار