ساری/

130ناجی غریق در سواحل نوشهر

فرماندارشهرستان نوشهر با اشاره به آغاز طرح سالمسازی دریا از هفدهم خرداد گفت: 130 ناجی غریق سواحل این شهرستان را پوشش می دهند

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری قمی در نشست اعضای ستاد طرح سالم سازی دریا افزود : 30 تن از این ناجیان زن و بقیه مرد هستند که علاوه بر پوشش سه طرح سالم سازی دریا در مناطق گردشگری سیترا، سی سنگان و انارور ، بر 20 نقطه کور و حادثه خیز نیز نظارت خواهند داشت.

وی با اشاره استقبال گردشگران از دریا بر لزوم استفاده مناسب از این موهبت طبیعی تاکید وتصریح کرد: باید با شناسایی نقاط کور دور از دسترس و اتخاذ تدابیر لازم از به وجود آمدن خلوتگاه برای انجام برخی اعمال خلاف و همچنین غرق شدن شهروندان جلوگیری کرد..

فرماندار نوشهر بر اهمیت تعامل و همکاری نهادها در ارائه خدمات مناسب به گردشگران و فرهنگ سازی در بین آن ها تاکید کرد و گفت : با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان در تابستان باید با حفظ حرمت ایام در حوزه فرهنگی از سوی کمیته های طرح سالمسازی برنامه های تاثیر گذار و در خورشان مردم اجرا و تدارک دیده و پخش اذان و اجرای نماز جماعت نیز توجه ویژه ای شود.

قمی همچنین خواستار نظارت و کنترل بیشتر بر بهداشت، قیمت، کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده به گردشگران در طرح های سالمسازی دریا از سوی کمیته های طرح سالمسازی شد.

وی تصریح کرد : امسال در اجرای طرح سالمسازی دریا، علاوه بر اکیپ های هلال احمر، اورژانس 115 و نیروی انتظامی با تشکیل کمیته مغروغین و به کارگیری ناجیان با لباس های متحد شکل و با امکانات مجهز تر و مناسب تر به ارئه خدمات به شناگران خواهند پرداخت تا شاهد کاهش آمار غرقی باشیم.

طبق آمار رسمی پارسال 22 نفر در آب های ساحلی نوشهر غرق شدند و بیش از 470 نفر نیز توسط ناجیان نجات یافتند. ش

برچسب ها: ناجی ، سواحل ، نوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.