مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی زیرساخت:

اجرای فاز نخست نصب "کنتورهای هوشمند" آغاز می‌شود

مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی زیرساخت گفت: فاز نخست نصب کنتورهای هوشمند در مناطقی از کشور به ‌صورت آزمایشی امسال کلید خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی زیرساخت، مطالعه‌ و طرح‌های لازم برای اجرای هوشمندسازی کنتورهای برق تهیه شده و فاز نخست این طرح تا پایان شهریورماه امسال اجرا خواهد شد.

به‌گفته وی، در فاز نخست که به‌صورت پایلوت اجرا می‌شود، در هر یک مناطق تهران و البرز، خراسان، بوشهر، زنجان و اهواز 2000 دستگاه کنتور هوشمند برای مصارف گوناگون نصب شده و نتایج حاصل از این طرح کارشناسی و ارزیابی می‌شود.

بر اساس اعلام مسولان، فاز دوم این طرح که نصب 20 هزار دستگاه در هر منطقه است، تا پایان امسال اجرایی می‌شود.

پیش از این هوشمندسازی شبکه انرژی از پروژه های اصلی صنعت برق اعلام شده بود که برای اجرا به شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته و عمده مشکل اجرای این پروژه، تامین حدود 40 تا 50 درصد منابع ارزی و ال.سی آن بوده است و ازحضور بخش خصوصی در اجرای پروژه سخن بوده است.

گفتنی است، این برنامه برای یک دوره پنج ساله تعریف شده که سه سالی از این بازه ی زمانی گذشته است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در پایان برنامه پنج ساله 75 درصد از کنتورها تعویض خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار