اردبیل/

راه اندازی اولین سایت توسعه فندق در استان اردبیل

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین سایت توسعه فندق در استان اردبیل در روستای نوجه ده نمین راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ منصور حقیقت پور افزود: طرح پایلوت کشوری توسعه فندق چندی پیش در اردبیل مطرح و پیگری شده بود که اکنون با توجه به فراهم بودن زمینه های لازم در قالب تعاونی اولین سایت توسعه کشت آن در این روستا راه اندازی می شود.

وی به اختصاص 8 میلیارد ریال برای آبرسانی به روستاهای فاقد آب و ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال دیگر برای ایجاد سدهای معیشتی در شهرستان نمین از محل اعتبارات در اختیار نمایندگان اشاره کرد و افزود: به هر تعداد که سد معیشتی در این شهرستان مطالعه شود نمایندگان اعتبار مورد نیاز برای احداث آن را تامین خواهند کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس همچنین از تامین ۱۳ هزار تن قیر برای آسفالت ریزی در راه های روستایی حوزه انتخابیه خود خبر داد و خواستار اصلاح آسفالت این راه ها توسط مسوولان ذیربط شد.

حقیقت پور گفت: برای اجرا و تکمیل طرح هادی روستاهای شهرستان نمین هم رقم قابل توجهی در آینده نزدیک اختصاص داده می شود.

عرصه جنگلی فندقلو بخشی از جنگل های شرق استان اردبیل به شمار می رود که دنباله جنگل های نیمه گرمسیری استان گیلان است.

این جنگل یکی از مناطق مهم گردشگری جنگلی است که در ۱۰ کیلومتری شهر نمین و ۳۰کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است.

مساحت منطقه فندقلو حدود ۱۶ هزار هکتار است که بیش از چهار هزار هکتار آن تحت پوشش عرصه های جنگلی قرار دارد و بقیه را مراتع تشکیل می دهد.

در مجموع ۱۹ گونه جنگلی متعلق به ۸ تیره و ۱۷ جـنس در ایـن منطقه شناسایی شده اند که از بین انواع شناسایـی شده گونه های نادری نظیر فندق ، ممرز ، راش ، بلوط ، بلند مازو و بیدمشک وجود دارد که به ارزش منطقه می افزاید.

جنگل فندقلو به دلیل نزدیکی به شهر نمین و برخورداری از رطوبت منطقه و دسترسی آسان از جاده بین شهری اردبیل ، آستارا همواره به عنوان یک گردشگاه در استان اردبیل مورد توجه بوده است.

این منطقه به خاطر داشتن جاذبه های منحصر به فرد جنگلی ، مرتعی و گردنه زیبای حیران با جذابیت های طبیعی متنوع قابلیتی بسیار ممتاز برای توسعه در صنعت اکوتوریسم دارد.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اردبیل ، سایت ، توسعه ، فندق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.