معاون سازمان مدیریت بحران کشور:

وضعیت 3 نفر از مجروحان طوفان روز گذشته وخیم است

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در طوفان دیروز(دوشنبه) تهران پنج تن جان خود را از دست داده اند و 58 نفر نیز مجروح شده اند که حال سه نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان مدیریت بحران کشور، «مرتضی اکبرپور» افزود: نسبت به طوفان روز گذشته تهران از قبل اطلاعیه داده بودیم و پیش بینی می کنیم این وضعیت طی امروز(سه شنبه) و فردا(چهارشنبه) ادامه داشته باشد.

وی نسبت به بروز طوفان در 21 استان کشور هشدار داد و گفت: براین اساس پیش بینی می شود که طی امروز و فردا در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، زنجان، قزوین، تهران، البرز، قم، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و کرمان، طوفانی مانند طوفان روز گذشته پایتخت رخ دهد که البته ممکن است شدت آن کمتر باشد.

وی افزود: علاوه بر طوفان در استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گلستان، مازندران، گیلان، سمنان و دامنه های البرز و جنوب استان خراسان رضوی بارش رگبار نیز پیش بینی شده که همین موضوع احتمال وقوع سیلاب در دهانه رودخانه ها را تشدید می کند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: بر همین اساس به ساکنان این استان ها و ساکنان حاشیه رودها و ارتفاعات توصیه می کنیم که از تردد غیرضروری در شهر خودداری کرده و از توقف در ارتفاعات، تراس و بالکن ساختمان ها و حاشیه رودها جدا خودداری کنند.



** 58 مجروح در طوفان دیروز پایتخت

اکبرپور آخرین وضعیت کشته و مجروح شدگان طوفان دیروز پایتخت را نیز تشریح کرد و گفت: پنج تن جان خود را از دست داده اند و 58 نفر نیز مجروح شده اند که حال سه نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

وی پرتاب اشیا، سقوط اجسام و از دست دادن تعادل و سقوط از داربست را جمله علت های وقوع این حوادث برشمرد و افزود: نمی توان در پایتخت، نقطه ای را به عنوان نقطه حادثه خیز اعلام کرد، زیرا طوفان تقریبا تمام شهر را در بر گرفته بود و کشته شده های ما نیز نشانگر همین موضوع است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه خسارت های ناشی از این طوفان هنوز اعلام نشده و تیم های ارزیاب با کمک عوامل مدیریت بحران شهرداری در حال بررسی آن هستند، گفت: درباره خسارت هایی که به خودروهای سواری وارد شده نیز تدابیری اتخاذ خواهد شد و آن وسایلی که دارای بیمه بوده اند خسارت خود را از بیمه خواهند گرفت و وسایلی که بیمه نداشته اند خسارتشان از سوی مدیریت بحران پرداخت شده و تسهیلاتی در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

اکبرپور بار دیگر از شهروندان خواست در این دو روز از تردد غیرضروری و حضور در ارتفاعات و حاشیه رودها خودداری کنند.

وی گفت: طی امروز و فردا نیروهای مدیریت بحران و تمامی دستگاه های امدادی در آماده باش کامل هستند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: وضعیت ، طوفان ، وخیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار