تلویزیون دولتی ژاپن :

آمانو همکاری ایران را ستود

تلویزیون دولتی ژاپن به بازتاب آخرین سخنان آمانو در وین درباره ایران پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی ان اچ کی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سران ایران خواست درباره مسئله هسته‌ای این کشور، همکاری بیشتری داشته باشند. 

"یوکیا آمانو" دیروز گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی در موقعیتی نیست که اطمینان خاطرهای معتبری درباره نبود مواد یا فعالیتهای هسته ای اعلام نشده در ایران ارائه کند و درنتیجه، به این نتیجه برسد که همه مواد هسته ای ایران برای فعالیتهای صلح آمیز است.

آمانو این سخنان را در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین مطرح کرد. وی گفت که ایران به بازرسان کمک کرده است تا به درک بهتری درباره برنامه هسته ای این کشور دست پیدا کنند. 

وی ایرانی ها را به علت پایبندی به توافق نامه موقت در ماه نوامبر ستود. این توافق نامه امکان دسترسی بازرسان به راکتور آب سنگین در حال احداث در اراک را فراهم می کند. اما اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار این است که ایران به پنج گام دیگری نیز پایبند باشد که ماه گذشته درباره آن توافق شد. یکی از این اقدامات، ارائه اطلاعات مربوط به ساخت سانتریفیوژها است. بازرسان دسترسی به پارچین را خواستار هستند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار