وزیر اطلاعات تاکید کرد

امام خمینی(ره)، مردی مردم باور و خدامحور

وزیر اطلاعات در آستانه سالگرد امام راحل گفت:‌ حضرت امام فردی خود ساخته، الهی و مردمی بود که از بطن جامعه برآمد و به همین دلیل، مردم همراه او شدند و آن حرکت عظیم یعنی انقلاب اسلامی به وقوع پیوست.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "علوی" وزیر اطلاعات هم زمان با سالروز رحلت جانگداز امام خمینی(ره)، امام راحل را «مردی مردم باور و خدامحور»  دانست و گفت: حضرت امام فردی خود ساخته، الهی و مردمی بود که از بطن جامعه برآمد و به همین دلیل، مردم همراه او شدند و آن حرکت عظیم یعنی انقلاب اسلامی به وقوع پیوست.

وی با اشاره به تعبیر دقیق مقام معظم رهبری«مدّظله العالی» در مورد حضرت امام(ره) گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند، باور به خدا، باور به خود و باور به مردم باعث شد که ایشان، قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی از شجاعت، قاطعیت و استقامت لازم برخوردار باشند و سکان کشتی عظیم انقلاب را هدایت نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی گفت: امام راحل دارای ابعاد شخصی بسیار بزرگی است که باید برای معرفی این مرد الهی به جامعه جهانی و نسل جوان، همه ابعاد مذهبی، سیاسی، علمی، عرفانی و... ایشان تبیین شود و اگر برخی از ابعاد تشریح شود و برخی دیگر مورد اشاره قرار نگیرد، مخاطب ما، جامعیت مناسبی را از ایشان دریافت نمی‌کند.

وی با اشاره به « مردمی بودن » انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی از خود مردم است و به همین دلیل، مردم به پای آن ایستاده اند و همه ی مشکلات و سختی‌ها را تحمل می‌کنند چون به تعبیر آن یار سفر کرده، « مردم صاحبان اصلی این انقلابند».

وزیر اطلاعات«اسلامیت» و «جمهوریت» را دو رکن مهم و جداناشدنی انقلاب و نظام دانست و گفت: هم مردم و هم مسوولین، تا همیشه پاسداشت ارکان نظام را بر خود فرض می دانند و به کوری چشم دشمنان، این ارکان، مسوولان و مردم از هم جداشدنی نیستند و همه، پشت سر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، حرکت می‌کنیم چون رمز موفقیت ما پیروی از رهبری است و رهبری، ستون خیمه انقلاب و نظام است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار